Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på IHG (InterContinental, Crowne Plaza, Holiday Inn)?

Kris

Medlem
Blev uppgraderad från standardrum till exekutivt rum på Holiday Inn i Krakow. Detta på en bokning för poäng (20k/natt, gamla tariffen, kostar 25k/natt nu). Fick ett mail "congratulations, you hade been upgraded" ett par dagar innan incheckning. Vill inte minnas att jag fått det innan. Är Spire Elite.

Fick även late check out, frukt&godis i rummet, rabatt på frukost osv. En intressant detalj är att de har ett litet rum reserverat för Elite members vid frukost där det även fanns flaskor med mineralvatten (wow!) och en flaska sunkbubbel. Ganska skönt med chambre séparée, då det var en påtaglig bondgårdskänsla vid frukostbuffén. Dock gjordes ingen ID-kontroll vid ingången till elite-rummet :)

Ett helt ok hotell med valuta för pengarna (poängen). Dessutom 500 välkomstpoäng och i mitt fall 2000 poäng kickback pga 10%-Ambassador-medlemskap. Inte pointbreak, men nästan.. :)
 

Ricci

Medlem
Jag bokade Club room med harbour veiw (AMB Weekend)på IC-Grand Standford och fick en stor Jr Suite högst upp (18vån) med vid harbour view.:)
 

Ricci

Medlem
Nice! Alltid trevligt. Ett bra hotell med god service i Club.
Nackdelen jämfört med IC-HK är att man har en väg precis nedanför club loungen.
Nu var det något år sedan jag var här men jag hör betydligt fler svenska/skandinaviska röster i loungen.
Kanske pga SAS börjat flyga till HKG och att man kan beställa Club room direkt utan att lägga upp 800HKG dollar/natt när man kommer fram.
 

Kris

Medlem
Nackdelen jämfört med IC-HK är att man har en väg precis nedanför club loungen.
Nu var det något år sedan jag var här men jag hör betydligt fler svenska/skandinaviska röster i loungen.
Kanske pga SAS börjat flyga till HKG och att man kan beställa Club room direkt utan att lägga upp 800HKG dollar/natt när man kommer fram.
Absolut, utsikten från 2a våningen på GStanford är inte så spännande. Med mindre man är en treåring och tycker det är spännande att se bussar köra i full fart upp för rampen utanför (var där med barn nu sist). :)

Å andra sidan är ju IC-HK-loungen "inbäddad" i hotellet. Men klart bättre utsikt genom lobbybaren, helt säkert. Pratade lite med damen på IC-HK i Februari och hon påstod att loungen skulle få en ny bättre placering efter renoveringen (som skall börja efter CNY 2019,om nu planen håller denna gång...). Servicen på GStanford Club kändes dock mer personlig och tillmötesgående. Lite
plus å lite minus...:)
 

Ricci

Medlem
Absolut, utsikten från 2a våningen på GStanford är inte så spännande. Med mindre man är en treåring och tycker det är spännande att se bussar köra i full fart upp för rampen utanför (var där med barn nu sist). :)

Å andra sidan är ju IC-HK-loungen "inbäddad" i hotellet. Men klart bättre utsikt genom lobbybaren, helt säkert. Pratade lite med damen på IC-HK i Februari och hon påstod att loungen skulle få en ny bättre placering efter renoveringen (som skall börja efter CNY 2019,om nu planen håller denna gång...). Servicen på GStanford Club kändes dock mer personlig och tillmötesgående. Lite
plus å lite minus...:)
Helt klart, då jag var här sist så var man tvungen att köpa Club access på plats och det tog bort många "turister" och gjorde att man fick en mer personlig prägel.
Pratade precis med en anställd och hon sa att tillfälligt Club loungen kommer flyttas upp pga renoveringen 2019.
 

Kris

Medlem
Pratade precis med en anställd och hon sa att tillfälligt Club loungen kommer flyttas upp pga renoveringen 2019.
Ah, jag uppfattade det som att det skulle flyttas permanent i samband med renoveringen, då hela hotellet stänger. Men jag kanske missuppfattade henne. Planer kan ju iofs också ändras. Anyway, blir spännande att se hur det hela blir när det väl blir färdigt. Lär ju vara under ny flagg då oxå.
IHG köper Regent hotels och re-branding av IC Hong Kong | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 

palmen

Moderator
Fick uppgradering till King Executive på Crown Plaza Potsdamer Platz i Berlin. Mail om detta kom en dag innan incheckning. Hade bokat billigaste rummet, får se hur det ser ut när jag checkar in lite senare
 

David

Medlem
Uppgraderad till Club room på top floor hos Crowne Plaza Birmingham City Center. Lounge skall ju "egentligen" vara en möjlig welcome amenity (alt points/drink voucher) hos Crowne Plaza när man är Spire men här blev det alltså uppgradering, clubaccess och drinkvoucher.

Osäker på ifall det alltid skall ingå Club access om man får ett Clubrum hos Crowne Plaza men det gör det iaf inte hos Intercontinental har det visat sig. Och jag har fått välja det på t.ex. Brussels airport vill jag minnas.
 
Toppen