Senaste nytt

Välja sittplats på SAS med infant i bokningen?

jimZon

Medlem
Fick du något svar på detta?
Jag har precis samma undran då jag inte heller kan välja plats(har också infant bokad på mig), dock EBG men jag tolkar det som att jag också borde ha fått välja plats?
På liknande ämne, får jag även seata dom andra i sällskapet eller är det bara mig själv ?

Bokade till Spanien förra veckan med kräkmaskinen och blev tvungen att ringa för att få plats Bokade i Plus och är EBG.
 

Wyll

Medlem
Fick du något svar på detta?
Jag har precis samma undran då jag inte heller kan välja plats(har också infant bokad på mig), dock EBG men jag tolkar det som att jag också borde ha fått välja plats?
På liknande ämne, får jag även seata dom andra i sällskapet eller är det bara mig själv ?

Sorry sent svar men då det handlar om säkerhet går det inte. Då alla platser inte har extra syrgas så kan man inte välja plats med infant oavsett status. Men ring SAS så löser dom det. Vi tog C å D då får man lite extra space i gången som kan användas lite då och då.
 

squeezen

Medlem
Lånar tråden (det är relativt mkt on topic trots allt...)
Om jag bokar en resa 2 vuxna, ett barn och sedan ett spädbarn (0-23mån) förutsätts det då att "spädbarnet" sitter i knä? Antar det med tanke på hur billigt pris det är att boka.
MEN jag vägrar ha en 1,5 åring i knät till Miami.... Behöver jag boka ett extra säte för spädbarnet? På vissa sidor när man bokar väljer man ju om man har i knät eller own seat (t.ex så man kan söka på ITA matrix).

Tack för input
 
Lånar tråden (det är relativt mkt on topic trots allt...)
Om jag bokar en resa 2 vuxna, ett barn och sedan ett spädbarn (0-23mån) förutsätts det då att "spädbarnet" sitter i knä? Antar det med tanke på hur billigt pris det är att boka.
MEN jag vägrar ha en 1,5 åring i knät till Miami.... Behöver jag boka ett extra säte för spädbarnet? På vissa sidor när man bokar väljer man ju om man har i knät eller own seat (t.ex så man kan söka på ITA matrix).

Tack för input
Det beror på. Spädbarn utan eget säte: kraftig rabatt. Spädbarn i eget säte: ingen eller mindre rabatt. Ganska logiskt ändå.
 

nollbit

Medlem
ok, trodde det sedan kunde bli problem med persondata då åldern där kommer vara mindre än 2 år men om det funkar sådär är det ju väldigt enkelt.
Tack
Det kommer inte fungera, utan du får mata in en fejkad ålder och sen ringa SAS och ändra. Observera att detta bara gäller om det enbart är SAS-flyg inblandade.
 

squeezen

Medlem
Det kommer inte fungera, utan du får mata in en fejkad ålder och sen ringa SAS och ändra. Observera att detta bara gäller om det enbart är SAS-flyg inblandade.
ja det gäller CPH-MIA med SAS. Tror de verkligen att man vill ha barn upp till 23 månader i knät? Man får ju knappt plats med sina egna knän om man åker GO, och även i PLUS blir det tight med unge i knät.
Ok, bokar 2x barn 2-11 år, hittar på en ålder och ringer in, MEN kommer det då medföra ändringskostnad?
 
Toppen