Senaste nytt

Har du förbeställt mat i SJ 1 klass?

Hachans

Medlem
Hörde av tåg-profilen ÅrskortguldSJ att SJ börjat testa varm mat igen. Detta på utvalda avgångar Stockholm-Göteborg/Sundsvall. Låter lovande!

Man kan ju hoppas. Men de nyrenoverade X2000 ska ju inte ha ugnar och knappt något pentry i första klass så det blir nog inte så långvarigt.
 

011430121

Medlem
Jag önskar att man får veta innan man beställer vad som kommer att serveras, har inte listat ut om man kan se det någon stans, därför blir det att beställa räkmackan.
 

Hachans

Medlem
De nya X2000 ska visst då ha ungar i 1 klass och ett pentry.

Då är min information säkert gammal då. För det senaste jag hörde var att 1:a-klasspentryt skulle minskas i storlek, ugnarna och skåpen tas bort och enbart kyl för 1:a-klassmaten samt kaffemaskiner vara kvar. Detta för att man skulle kunna öka antalet sittplatser.
 

Resenären

Medlem
ngår det en Coca Cola till räkmackan om man har förbeställt?
Svar Ja. Även Loka vatten, en lättöl ingår som val.
Dessutom finns ju te och kaffe, samt vatten till självservering.
Även dagstidning, i äkta pappersformat, ingår för resenärer i 1:a klass.
På det hela taget, en mkt positiv reseupplevelse med tåg, som jag inte åkt här i Sverige detta årtusende.
 

011430121

Medlem
Jag skall åka tåg i nästa vecka.
Glömt att förbeställa räkmackan, vet att den finns att köpa i bistron, men trevligare att få den serverad vid stolen.
Vill minnas att SJ skulle börja med att man skulle kunna beställa den i efterhand men hittar inget om de på deras hemsida
 
Toppen