Senaste nytt

Fly Premium (genom SAS EuroBonus World MasterCard Premium)

DavveP

Medlem
Hej! Jag har bokat en resa redan på poäng (100 000) (Bis) men går nu upp i högsta nivån, dvs 40 000 poäng billigare mot idag med Fly Premium. Om jag avbokar befintlig adward resa, dyker sen upp igen på direkten för ombokning? Eller kan man ringa Guldservice? Någon som haft liknande situation?
 

mha321

Medlem
Hej! Jag har bokat en resa redan på poäng (100 000) (Bis) men går nu upp i högsta nivån, dvs 40 000 poäng billigare mot idag med Fly Premium. Om jag avbokar befintlig adward resa, dyker sen upp igen på direkten för ombokning? Eller kan man ringa Guldservice? Någon som haft liknande situation?

Om du avbokar den är det definitivt *inte* säkert att den kommer tillbaka så det är klart riskfyllt.

Huruvida det går att applicera fly premium i efterhand kan jag inte svara på. Med Amex brukar det väl bara gå om man faktiskt hade voucher vid bokningstillfället, men det kan vara annat med flu premium.
 

seat56f

Medlem
Hej! Jag har bokat en resa redan på poäng (100 000) (Bis) men går nu upp i högsta nivån, dvs 40 000 poäng billigare mot idag med Fly Premium. Om jag avbokar befintlig adward resa, dyker sen upp igen på direkten för ombokning? Eller kan man ringa Guldservice? Någon som haft liknande situation?

Det finns ingen som helst garanti att de kommer tillbaka om du avbokar. Du kan testa att boka om däremot. Eventuellt kan det räcka att ändra en anslutning för att trigga omräkning av priset (aldrig testat) och går det att göra online behöver du nog inte ens betala en avgift...
 

Flixflex

Medlem
Hej

Jag har bokat open jaw Shanghai och hem tokyo i SAS business med denna rabatt. Jag funderar på att ringa och boka Lufthansa first på shanghai-benet. Tappar då rabatten förstås på detta ben, men vet någon vad som händer med priset på hemresan?
 

Jonas C

Medlem
Hej

Jag har bokat open jaw Shanghai och hem tokyo i SAS business med denna rabatt. Jag funderar på att ringa och boka Lufthansa first på shanghai-benet. Tappar då rabatten förstås på detta ben, men vet någon vad som händer med priset på hemresan?
Priset räknas om för hela resan och rabatten försvinner. Smartast är annars att göra om biljetten till en enkelbiljett hem från NRT och boka utresan i First som en enkelbiljett. Då har du i alla fall rabatten på hemresan.
 

Buffon

Medlem
Funderar på att skaffa Mastercard Premium.
Har idag Amex Premium.

Inne på SAS hemsida, klickar på kreditkort, alla deras olika kort kommer upp. På mastercard så står det så här:

BERÄKNA DIN FLY-PREMIUM NIVÅ:
58499 intjänade poäng, 41501 poäng kvar till nästa nivå.
Detta får du:

  • 1 Bonusresa i SAS Plus för priset av SAS Go i Skandinavien
  • Obegränsat antal bonusresor i SAS Plus till priset av SAS Go i Europa

    Det jag inte får:
  • Obegränsat antal bonusresor i SAS Plus till priset av SAS Go i Världen
  • Obegränsat antal bonusresor i SAS Business till priset av SAS Go i Världen


    Min fråga blir då, om jag nu skaffar Mastercard Premium, varför får jag tillgång till 2 av 4 olika Fly premium varianter trots att jag precis blivit medlem? Andra frågan, är det intjäning kalenderår så att jag har dessa förmåner över hela 2019 också eller när upphör dom? Jag får 10 000 poäng direkt och sedan 12 000 poäng som är statusgrundande om jag använder kortet regelbundet? Inga värvningar på mastercard?
 
Toppen