Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

doc

Medlem
Du har uppenbarligen inte hängt med... Det är ju old news att LH F nu verkar gå att boka i förväg.
Detta har visst jag också missat. Ringde ju Tallin igår och bokade en resa i november med Lufthansa i C i hopp om att kunna uppgradera till F. Expertflyer visar tillgänglighet i F nu när jag kollar, så jag borde alltså ringa imorgon och försöka uppgradera mig med andra ord.
 

Canadien

Medlem
Detta har visst jag också missat. Ringde ju Tallin igår och bokade en resa i november med Lufthansa i C i hopp om att kunna uppgradera till F. Expertflyer visar tillgänglighet i F nu när jag kollar, så jag borde alltså ringa imorgon och försöka uppgradera mig med andra ord.
Ja. Kolla oxo med Lifemiles. Jag hittade platser i Lufthansa F via den (married segments?) som inte syntes via Expertflyer, och de gick fint att boka med Eurobonus.
 
  • Gilla
Reactions: doc

M.T

Medlem
Ombokad till Lufthansa First är bokad i Aug/Sep. Flyget fanns inte ens med på Expert Flyer men via life-miles.

1. Flyger går ARN-FRA i C sedan vidare i F ut i världen (överaskningsresa och ev så läser resekamraten här). Får man fina boardingkorten redan i Stockholm eller först när man kommer till FRA?
2. Har läst att man måste ut och knata för att nå FCT när man ankommer till FRA. Hur lång tid tar det att gå mellan ankommande terminal från ARN till FCT?
 

WTP

Medlem
Ombokad till Lufthansa First är bokad i Aug/Sep. Flyget fanns inte ens med på Expert Flyer men via life-miles.

1. Flyger går ARN-FRA i C sedan vidare i F ut i världen (överaskningsresa och ev så läser resekamraten här). Får man fina boardingkorten redan i Stockholm eller först när man kommer till FRA?
2. Har läst att man måste ut och knata för att nå FCT när man ankommer till FRA. Hur lång tid tar det att gå mellan ankommande terminal från ARN till FCT?

1. Först när man kommer till FRA (FCL eller FCT)
2. ca 5 min

 
  • Gilla
Reactions: Gus

nollbit

Medlem
Hur bra fungerar markservice på ARN när
Man reser LH F förresten?

Jag tänker framförallt på HON-tagg på bagage samt att få den silvriga/röda fickan till boarding pass.

Verkar vara hit and miss med båda.

Bör man påpeka om man inte får HON-tagg? Framstår man som ett as? Gör det ngn praktiskt skillnad? Har för mig att det står hon på själva bagagevagnen också osv.
 

Senator

Moderator
Hur bra fungerar markservice på ARN när
Man reser LH F förresten?

Jag tänker framförallt på HON-tagg på bagage samt att få den silvriga/röda fickan till boarding pass.

Verkar vara hit and miss med båda.

Bör man påpeka om man inte får HON-tagg? Framstår man som ett as? Gör det ngn praktiskt skillnad? Har för mig att det står hon på själva bagagevagnen också osv.

Jag har inte åkt så ofta med bagage från Arlanda eller någon annanstans för den sak skuld, men om avreseflygplatsen inte har gjort detta korrekt så har i alla lägen (4 gånger) bagaget blivit omtaggat med HON/First taggar.

Det är stor praktisk skillnad, också när man landar på Arlanda. I USA har alltid mina väskor väntat på mig när jag kommer från immigrationen och en Lufthansa representant står klar med väskorna och vaktar dessa. På Arlanda har dessa kommit först, ibland när jag kommer ner från gaten.
 

freppa87

Medlem
Hur bra fungerar markservice på ARN när
Man reser LH F förresten?

Jag tänker framförallt på HON-tagg på bagage samt att få den silvriga/röda fickan till boarding pass.

Verkar vara hit and miss med båda.

Bör man påpeka om man inte får HON-tagg? Framstår man som ett as? Gör det ngn praktiskt skillnad? Har för mig att det står hon på själva bagagevagnen också osv.

Jag påpekade att bagaget var felaktigt taggat och fick väldigt tydligt förklarat för mig att det var det inte alls det, finns inga andra taggar för förstaklassresenärer! Baggaget taggades dock om i Frankfurt (hade HON-taggar när vi landade i Chicago).

Edit: Fick inget boardingkort-etui heller...
 
Toppen