Senaste nytt

Ystad Saltsjöbad eller Villa Strandvägen?

Agö

Medlem
Planerar en liten sommarhelg med Ystad som utgångspunkt. Väljer då av naturliga skäl mellan Ystad Saltsjöbad och Villa Strandvägen. Någon som testat båda (eller något av dom) och kan ge lite tips?

Jag ser det givna småskaliga mot stora osv., spa på Ystad Saltsjöbad och kanske vassare restaurang på Villa Strandvägen.
 

Hafermann

Medlem
Jag besöker ofta YSB och tycker det är ypperligt. Trevliga rum och framförallt väldigt bra mat (frukosten inkluderad). Enda minuset i protokollet är att det under högsäsong och storhelger lätt blir överbefolkat inne på spadelen, då man även tar emot gäster på dagspa.

Villa Strandvägen har jag ej testat, eftersom jag gärna återkommer till USB.
 

Agö

Medlem
Jag besöker ofta YSB och tycker det är ypperligt. Trevliga rum och framförallt väldigt bra mat (frukosten inkluderad). Enda minuset i protokollet är att det under högsäsong och storhelger lätt blir överbefolkat inne på spadelen, då man även tar emot gäster på dagspa.

Villa Strandvägen har jag ej testat, eftersom jag gärna återkommer till USB.
Great! När är egentligen högsäsong på ett ställe som Ystad Saltsjöbad?

En fråga till kring detta ställe. Någon särskild rumskategori du skulle rekommendera?
 

Trafalgar

Medlem
Håller med blobloblo. Middag på Villa Strandvägen är en helt annan nivå än YSB. Däremot är rummen med utsikt mot havet (kommer inte ihåg vad den kategorin heter) på YSB bättre än rummen på Villa Strandvägen.
Villa Strandvägen är mycket bra om ni är ett större sällskap och kan hyra hela villan.
 

Alf

Medlem
Det finns inget som slår Ysad Saltsjöbad. Ett rum mot havet och fönstret öppet på natten i den svala kvällsbrisen och lyssna på vågornas harmoniska musik. Det finns inget bättre att somna och vakna till. Maten kan jag inte jämföra eftersom jag bara har bott på Saltsjöbaden. Med en köksmästare som Daniel Müllern håller maten en bra klass.
Har inte bott på Villa strandvägen men har för mig att det är längre från havet.
 

Hafermann

Medlem
Great! När är egentligen högsäsong på ett ställe som Ystad Saltsjöbad?

En fråga till kring detta ställe. Någon särskild rumskategori du skulle rekommendera?

Gutem Morgen från ett soligt Rügen.

Juniorsvit med havsutsikt är trevligt, men oftast har jag bort i vanligt Deluxerum vilket dör mig varit tillräckligt för att må riktigt gott!

Högsäsong generellt från mitten på maj-september plus storhelger.

Ha en trevlig vistelse!
 

DOEL

Medlem
Tycker nog tidig vår och sen höst är bäst när kontrasterna mellan de varma baden och havet är som störst!
 

Ystad

Medlem
Väljer då av naturliga skäl mellan Ystad Saltsjöbad och Villa Strandvägen
Jag har inte bott på något av ställena ... men ätit på båda ett antal gånger. Kvalitén på båda har skiftat en del genom åren. Jag tycker båda f n är bra även om jag kan tycka att Saltan är en bit "överprissatt" (men det kan man ju unna sig med ett tjusigt läge och gott rykte).
Nu på äldre dar tycker jag nästan att Sandskogen och stranden är bäst på vintern - då kan man vandra helt ensam där. Inget går upp mot en vacker novemberdag när havet ligger helt stilla. Tyvärr har stora delar av stranden eroderat bort sen min ungdom.
 
Toppen