Senaste nytt

"Jag mötte Lassie" - kändisar du mött på flighter

MrDollar

Medlem
"Bland personer i Sverige som kan få diplomatpass kan man särskilt nämna medlemmar av den kungliga familjen, riksdagens talmän, statsministern, övriga statsråd, ledamöter i riksdagens utrikesutskott och riksbankschefen. Även medföljande barn och makar till en diplomat som är stationerad i ett annat land kan få diplomatpass. Passet utfärdas enbart av chefen för Utrikesdepartementet eller den som departementschefen utser."
Källa :
Diplomatpass – Wikipedia

Tror mer på någon slags VIP eskort. Har svårt att se varför han skulle ha diplomatpass.
 
Ni andra får rätta mig, men jag trodde att "jag mötte lassie" var när någon sa att "min jobbarkompis berättade att hennes systers man sett....."

Alltså mer åt hållet "fåniga meriter"


Har inget med tråden att göra överhuvudtaget, mer en reflektion.
 

El Oso

Medlem
Åkte från Bryssel till Stockholm idag på morgonen och läste då SAS inflight magasin, med en artikel om Stureplansgruppens Vd Vimal Kovac. Tänkte inte mycket mer på det. Senare på eftermiddagen satte han på samma rad ner till Göteborg.

Ps. Endast Diplomatpass kan jag bekräfta inte ger något speciellt köföreträde på Arlanda. Har då försökt med både mitt tidigare FN laissez -passer men också med mina svenska pass. Men kanske bara inte är tillräckligt viktig eller känt ;).
IMG_1697.jpg
 
Toppen