Henrik_B
Medlem
Tack, nu behöver jag inte slösa mer tid på Tallinn idag! Lufthansa hela vägen ja. Förstår nu varför flighten jag ville boka om till inte gick att boka från början.Lufthansa hela vägen? Skulle isåfall kunna vara married segments.
Tack, nu behöver jag inte slösa mer tid på Tallinn idag! Lufthansa hela vägen ja. Förstår nu varför flighten jag ville boka om till inte gick att boka från början.Lufthansa hela vägen? Skulle isåfall kunna vara married segments.
Går det att ändra resor via hemsidan? Trodde man var tvungen att boka av och göra ny bokning (med risk att eventuella awardbiljetter försvinner).Är det fler än mig som inte kan ändra sin bonusresa på sas.se? Otroligt jobbigt att behöva ringa in till kundtjänst och övertyga dom om att det inte kostar 150kr/pp att ändra dessa bokningar.
Visa bifogad bild 75257
Det är lite hit and miss på det där, ibland går det och ibland inte.Är det fler än mig som inte kan ändra sin bonusresa på sas.se?
Lufthansa:
- Frankfurt-Beijing
- Frankfurt-Bengaluru
- Frankfurt-Delhi
- Frankfurt-Hong Kong
- Frankfurt-Riyadh
- Frankfurt-Seoul ICN (t o m 2018-OCT-27)
- Frankfurt-Singapore
- Frankfurt-Shanghai PVG
- Frankfurt-Tokyo HND
Misstag nr 1. De där biljetterna kan vara borta om 5 minuter.Har hittat biljetter till Seoul med Lufthansa A346 och Asiana A380 First (ARN-FRA-ICN t/r) för April nästa år och säkerställt med Tallinn att de går att boka.
Ingen vet vad som kommer ske så långt fram, men regel nummer 1 när det gäller awardbokningar med eurobonus är boka först, fråga sedan. Du kan alltid boka om eller avboka. Men om du inte bokar är risken stor att biljetterna är borta när du väl vill boka.Min fråga är: Är det värt det att redan nu boka någon annan routing eller bara lita på att om Lufthansa säljer biljetter i First, är det A346 som gäller nästa april? Jag förstår att ingen vet säkert ännu, men uppskattar era råd. Tack för hjälpen!
Detta lämnar ju en hel del utrymme för agenterna att göra som de vill men om reglerna som agenten nämnde gäller så finns det ju inte mycket utrymme för roliga routings, längre.Både utresan och hemresan måste följa logiken i regeln ”den rimligaste rutten mellan avgångsplatsen och destinationen”. SAS förbehåller sig rätten att fastställa huruvida rutten matchar detta villkor baserat på normal praxis.
Tanken var att flyga LH F istället för Asiana F till ICN.
Agenten informerar mig om att min routing är ogiltig med nuvarande bokningsregler och att jag måste ändra hela utresan för att "most reasonable routing" skall gälla. Hon menade vidare att det var tillåtet max 1 stopp i Asien (final zone). När jag försökte nämna de tidigare reglerna med max 1 stopp i transit zone men flera i final zone verkade hon inte riktigt förstå..
Den enda routing hon menade var acceptabel för att ta sig till Brunei var CPH-FRA-SIN-BWN.
Var detta riktiga SAS eller Tallinn Amex2-4-1?
Tallinn har tillämpat dessa hårda regler ett tag som du kan se om du bläddrar bakåt lite i tråden, men 'riktiga' SAS har kört med mer normala routingregler och jag har fått igenom bokningar med flera stopp i Asien.