Senaste nytt

Lufthansa och affärsklassgardinen

toer00

Medlem
Hmm LH kanske inte tycker det är så viktigt att dra för när det gäller flygningar till Sverige....?
Kanske dags att maila deras kundtjänst ...????
 

AABack2ARN

Medlem
Eller så är det Lufthansas svenska kunder - uppfostrade av Jante - som föreslagit detta i någon konstigt formulerad undersökning ;)
 
LH2421 ARN-MUC gardin fördragen, lugnt och skönt utan massa spring från economy.

Vi får se nu på LH1810 MUC-BCN hur det blir med gardinen. Btw så luktar det j’vligt unket på det här planet... :(
 

Igorius

Medlem
Fyra flighter med Austrian i helgen. Det första benet på en ny Embraer som tycktes sakna gardin. De efterföljande tre benen på A319/320, där stängdes gardinen ordentligt.
 

toer00

Medlem
Igår med LH 803 STO - FRA. Gardinen öppen...
satt på rad 3 (sista raden i M), jag tog seden delvis i egna händer och drog ner den del av gardinen som löper längs stolsraden och skilde rad 3-4 (första raden. Vill inte ha en massa ekonomipassagerare som stirrar mig i nacken...

LH 1132 FRA - BCN, gardinen drogs för ordentligt och M - delen omfattade nu ca 10 rader...
 

AABack2ARN

Medlem
Igår med LH 803 STO - FRA. Gardinen öppen...
satt på rad 3 (sista raden i M), jag tog seden delvis i egna händer och drog ner den del av gardinen som löper längs stolsraden och skilde rad 3-4 (första raden. Vill inte ha en massa ekonomipassagerare som stirrar mig i nacken...

LH 1132 FRA - BCN, gardinen drogs för ordentligt och M - delen omfattade nu ca 10 rader...

Vad står M för?
 

Senator

Moderator
Ja, på Lufthansas boardingkort står det om jag inte har fel i ganska stora bokstäver för kabinklass:
M - för ekonomiklass
C - för affärsklass

Själva bokningsklassen står i mindre text på boardningkortet.

Det står inte Y för ekonomiklass någonstans. Om ni googlar finns det bra exempel på detta.

Åter ett bra exempel varför vi helst undviker förkortningar i forumet. Lite svårt att förstå varför man inte bara skriver Business eller Ekonomi?
 
Toppen