Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Jonted

Medlem
Det enda man kan vara någorlunda säker på är att om det står F8A6 med två veckor kvar så är det stor chans att det släpps minst 1 plats som award då detta tyder på att inga platser är sålda i First. Ju närmre avgång du kommer och det är kvar F8A6 eller liknande så ökar chansen att det släpps awards, även om det inte är någon garranti som helst för det.
Är det F0A0 kan du nästan glömma att det ska släppas några awards då Lufthansa inte vill sälja en plats i F vilket tyder på att det är fullt. Det kan ju dock ske avbokningar sent inpå så att det ändras.

Jag hade F6A2 på en resa till Bangkok med 14 dagar till avresa, det släppets inga awards då vid 14 dagar innan, med 4 dagar tilla vgång kom det dock en plats som award.

Sen skiljer sig detta väldigt mycket beroende på destination, vissa destinationer så säljs det mer F-platser nära inpå avgång än vad det gör till andra destinationer. Så det är väldigt svårt att gissa sig till hur det blir. Det enda man kan göra är at långt i förväg börja bevaka sin destination för att se om man kan hitta något mönster för hur det utvecklar sig med award-platser utifrån vad de är villiga att sälja.

Tack för infon!
Just nu lutar jag åt att boka om till LH F om ingen nu kommer och skriker att jag verkligen borde prioritera Private Room före FCT.

Har faktiskt hitttat tillgänglighet på följande:
FRA-ICN LH F
ICN-CGK OZ C

Det jag hade var:
FRA-ICN OZ F
ICN-SIN SQ C
SIN-CGK SQ F

Har jag tur och det kommer LH F via Singapore så hittade jag ganska mycket tillgänglighet på SQ F till CGK så det kan mycket väl finnas även då. Kör jag på ombokningen får jag åtminstone 5h i FCT och får testa både LH och OZ i F.
 

palmen

Moderator
Personligen tycker jag FCT slår The Private Room, även om båda är väldigt bra.
Asiana First är grymma i luften, men du får inget märkvärdigt på flygplatsen (varken i Frankfurt eller i Seoul).

Tidigare var ju The Private Room väldigt svårt att komma åt och under de förutsättningarna hade jag valt ditt andra alternativ. Nu när det öppnat upp flera möjligheter till attk omma åt denna lounge så det inte är lika "ouppnåeligt" längre så skulle jag gå på Lufthansa First spåret.
 

Jonted

Medlem
Personligen tycker jag FCT slår The Private Room, även om båda är väldigt bra.
Asiana First är grymma i luften, men du får inget märkvärdigt på flygplatsen (varken i Frankfurt eller i Seoul).

Tidigare var ju The Private Room väldigt svårt att komma åt och under de förutsättningarna hade jag valt ditt andra alternativ. Nu när det öppnat upp flera möjligheter till attk omma åt denna lounge så det inte är lika "ouppnåeligt" längre så skulle jag gå på Lufthansa First spåret.

Tack för svaret!
Ja Asiana ser jag fram emot så oavsett vilket så blir det Asiana på hemvägen :)
 

palmen

Moderator
Ska åka i sommar och hittar inga avgångar i F då så kan vara vintertabell :)
Lufthansa satte in en 380 förra vintern till Bangkok men nu under sommartabellen är det inte First längre till Bangkok. Nu är jag för lat för att titta upp hur det ser ut för vintertidtabellen 18/19 men mycket möjligt att det återkommer med en 380 eller annat plan som har First ombord.
 

Jonted

Medlem
Lufthansa satte in en 380 förra vintern till Bangkok men nu under sommartabellen är det inte First längre till Bangkok. Nu är jag för lat för att titta upp hur det ser ut för vintertidtabellen 18/19 men mycket möjligt att det återkommer med en 380 eller annat plan som har First ombord.

Ah jag tyckte jag hade sett att Lufthansa körde first till Bangkok när jag började planera resan i höstas. Inte helt orimligt dock att de endast gör det under vintern.
 

Jonted

Medlem
Nu vet jag inte hur man ska tolka detta men hittade tillgänglighet i LH F om en månad och gjorde nu ombokningen på min utresa.
Skippar SQ denna gång men får faktiskt en behagligare resa tror jag och jag får pröva FCT och LH F :)
 

palmen

Moderator
Har Lufthansa ändrat sin tillgänglighet för F hos Eurobonus, ser flera som har bokat långt innan 2 veckor till avgång?
Ja det släpptes rätt fritt i fredags finns massa skrivet i lufthansa first tråden
Om det är ett misstag eller inte låter jag vara osagt men boka på direkten och vänta inte om du har något du vill boka, detta kan försvinna när som helst.
 
Toppen