Senaste nytt

Air India öppnar Köpenhamn-Delhi i maj 2017

pep

Medlem
Er der nogen der ved hvordan det går på denne rute? Forleden kom jeg forbi deres check-in counters i CPH ca. 1 time før deres afgang. Alle 3 check-in counters var gabende tomme (for passagerer) og personalet stod bare og chattede...Min "konklusion" var at det må gå ad H.... til? @Agö please prove me wrong?
 

EKCH

Medlem
Er der nogen der ved hvordan det går på denne rute? Forleden kom jeg forbi deres check-in counters i CPH ca. 1 time før deres afgang. Alle 3 check-in counters var gabende tomme (for passagerer) og personalet stod bare og chattede...Min "konklusion" var at det må gå ad H.... til? @Agö please prove me wrong?

Jeg vil antage at 1 time før afgang er de fleste tjekket ind på denne flyvning. Jeg var forbi da de havde første flyvning fra CPH og der var der pæn kø ved check-in 3t15m før afgang.

Hvad jeg har hørt skulle der være pæn belægning på flyvningerne fra CPH og efter sigende bedre end fra ARN.
 

Agö

Medlem
Er der nogen der ved hvordan det går på denne rute?
Ja, nu vet vi! (Betalvägg så endast citat)

Normalt tager det et stykke tid, inden en ny rute bliver kender i markedet, hvorfor mange flyselskaber i starten må flyve med en del tomme flysæder. Sådan har det ikke været i tilfældet med Air India. Markedet har tilsyneladende taget godt imod den nye rute, og det indiske flyselskab har ganske pæne passagertal efter de første par måneders drift. Det viser de senest tilgængelige tal fra Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen.

Ved udgangen af oktober havde Air India fløjet 20 gange i hver retning mellem København og Delhi, hvilket svarer til 40 operationer. På disse afgange var der samlet 6.986 passagerer, hvilket svarer til en belægning på 68 procent.

Men tallene fra oktober – der var den første hele måned på ruten – viser, at der alene var 4.987 passagerer i denne måned, og det svarer til i gennemsnit 191 per flyvning. Med samlet 256 flysæder til salg per afgang er der tale om en belægning på 75 procent, hvilket må betegnes som værende ganske godt så hurtigt efter rutens opstart.

Delhi-rute godt fra start i København - CHECK-IN.dk
 
Toppen