Senaste nytt

30 grader i februari - Conrad Rangali med Hiltonpoäng

Johanna

Medlem
Ni får nog räkna med att ta er tillbaka till flygplatsen där alla transporter utgår ifrån.


Allt vatten i villan ingår. Räkna med att det kostar på restauranger förutom på frukost, Afternoon tea och Coctail-timmen för Gold/Diamond.


Det ingår. Kvittera ut utrustning när ni kommer dit och lämna tillbaka vid utchecking.
tack så mycket.
 

XXX

Medlem
Bokat 7 nätter i aug för 570 000 poäng. Känns som en bra deal.

Vi tänker besöka något annat ställe innan. Lite enklare, prova på olika liv. Hur är det med transporter. Måste vi ta oss tillbaka till flygplatsen eller kan man ta sig till ön på annat sätt? I så fall hur?

Conrad fixad båttransport åt oss men det förutsätter nog att det är någorlunda i närheten. Tog en timme mellan våra öar och kostade ungefär som 2 flygbiljetter så kostnadsmässigt ingen skillnad utan det var en tidsbesparing och bekvämare.
 

taxvalp

Medlem
På väg hem efter en vecka på Conrad Rangali och inte mycket att klaga på. Poängbokning som uppgraderades till Superior Water Villa för 90$++ och vi fick precis den villa vi önskade. 70-80% beläggning och vi var ofta helt ensamma på den i vårt tycke bästa strandremsan kring ”Quiet zone”. Magiskt fint. De enda ”problemen” under två veckor var att vi blev debiterade en extra flaska vatten när vi åt samt att en restaurangbokning glömdes bort. Båda sakerna löste sig enkelt.

Happy hour för HHG/HHD har nu bara öl, vin och enklare sprit + mixer men med halva priset i de vanliga barerna 17-19 så kan man få riktigt bra cocktails till priser som inte går att klaga på. Vi kommer gärna tillbaka (men vill gärna testa Conrad Koh Samui först).
 

taxvalp

Medlem
Lite halv-OT men Hilton håller ju på att bygga två nya maldivianska resorter (Waldorf + Curio) som väcker nyfikenhet här och på andra ställen. De är dock byggda på artificiella öar. Jag tvivlar inte på att man kan få fina stränder och utmärkt service även på en konstgjord ö - men det känns som ett nedköp med tanke på hur fina naturliga öar som finns.
 

jumbooze

Medlem
Tittar på att boka 5 nätter med poäng men undrar om det är vanligt att de ska ha cash deposit på poängbokningar, i mitt fall skulle det vara typ 8000USD för fem nätter?
 

J-Dog

Medlem
Tittar på att boka 5 nätter med poäng men undrar om det är vanligt att de ska ha cash deposit på poängbokningar, i mitt fall skulle det vara typ 8000USD för fem nätter?

Tror jag läste nått om detta på Flyertalk när jag gjorde lite research inför vårt senaste besök nu i januari. Några hade fått detta vid bokningen men det var tydligen "fel" men jag minns inte riktigt hur de löste problemet.

Edit: La till vart jag läste info't
 
Toppen