Senaste nytt

Avis (10k poängkampanjen) - hur många bokningar har ni gjort?

ZZZebra

Medlem
Finns det något smart sätt att göra många bokningar? Skulle vilja behålla uppgifterna och bara behöva ändra datumen, nu är det lite för många fält som inte hänger med utan behöver fyllas i för varje gång.

Har för övrigt ca 30 hyror gjorda, har avverkat ca 10. Många i Stockholm och på resedestinationer är det ju självklart.

Bokade upp hyror i samtliga veckor under 2019Q1 och några till under hösten, så det blev 18 nya hyror. Gick att fixa på ca 40 minuter inklusive kollande i kalendern, så kanske är acceptabelt ändå...
 

Nikje

Medlem
Elva nya till tidigare rapporterade tjugo.:)

Blir intressant att se om den sista kvalificerar sig, 29/3-1/4 är innan kampanjen tar slut (30/3) enligt mig men man vet ju aldrig. Å andra sidan kanske Avis kör vidare med 10K-kampanjer under resten av 2019..:rolleyes:

Finns det något smart sätt att göra många bokningar? Skulle vilja behålla uppgifterna och bara behöva ändra datumen, nu är det lite för många fält som inte hänger med utan behöver fyllas i för varje gång.
Jag tycker också att sidan lämnar en del att önska, halvbra funktion för närvarande. På min sista bokning blev hyrestiden från kl. 09:00 som är förifyllt. Dessutom alltid Landvetter förvalt men det upptäckte jag innan jag tryckte på boka vilket ledde till att det bara var att börja om med den bokningen. Ingen dealbreaker såklart men lätt irriterande..o_O
 

ZZZebra

Medlem
Jag tycker det är märkligt hur mycket priserna kan skilja sig åt mellan olika stationer.

Exempelvis Ystad, de datum jag tittar på (helger) så ligger priset på ca 2.500 kr, medan det på alla mina andra hyror ligger på som mest 1000-lappen. En del stationer är alltid billiga (Växjö) och en del (som Ystad) är väldigt dyra i jämförelse.
 
Jag tycker det är märkligt hur mycket priserna kan skilja sig åt mellan olika stationer.

Exempelvis Ystad, de datum jag tittar på (helger) så ligger priset på ca 2.500 kr, medan det på alla mina andra hyror ligger på som mest 1000-lappen. En del stationer är alltid billiga (Växjö) och en del (som Ystad) är väldigt dyra i jämförelse.
Troligtvis beror det på högre försäkringspremier pga närheten till Polen (kriminella hyr bilar och tar dem med sig till Polen och lämnar aldrig tillbaka dem).
 

agehall

Medlem
Troligtvis beror det på högre försäkringspremier pga närheten till Polen (kriminella hyr bilar och tar dem med sig till Polen och lämnar aldrig tillbaka dem).
Det tror jag inte alls på. Då skulle andra orter, som Trelleborg och Malmö ha lika höga priser och det har de inte.

Det är mer troligt att de billigaste C-klassbilarna inte finns på stationen eller är slut de datum man sökt.
 

Homer

Medlem
Troligtvis beror det på högre försäkringspremier pga närheten till Polen (kriminella hyr bilar och tar dem med sig till Polen och lämnar aldrig tillbaka dem).

De kan ju lika gärna ta färjor från Stockholm till Estland, Lettland, Litauen eller Helsingfors(och fortsätta till Ryssland)
 

Ziddaz

Medlem
Blev ytterligare 11 bokningar. Nog för att jag har några long-haul i premium planerade, men det känns faktiskt lite konstigt när det är 48 (till mesta del oanvända) hyrbilar som gör mina kommande semestrar...
 
Toppen