Senaste nytt

SAS köper en till Airbus A330-300E med leverans våren 2019, ersätter LN-RKP!

pswe

Medlem
SAS has signed an order for one additional Airbus A330-300E with delivery during the spring of 2019. The aircraft will replace one Airbus A340.

SAS’s long haul fleet consists of 16 Airbus A330/A340, of which one Airbus A340 mostly has functioned as a reserve aircraft. With the investment in one new Airbus A330E, SAS improves its customer offering as SAS’s entire long haul fleet will have an identical cabin interior. In addition, the Airbus A330E has approximately 15-20% lower jet fuel consumption per seat kilometer compared to the Airbus A340 that will be replaced.

The list price of one A330E aircraft, including engines, ordered from Airbus amounts to MUSD 264, before discounts agreed between SAS and Airbus. The new Airbus A330E will be financed through a sale/leaseback.

In accordance with the other A330E, SAS has chosen RR Trent 772B as engine.
 

palmen

Moderator
SAS has signed an order for one additional Airbus A330-300E with delivery during the spring of 2019. The aircraft will replace one Airbus A340.

SAS’s long haul fleet consists of 16 Airbus A330/A340, of which one Airbus A340 mostly has functioned as a reserve aircraft. With the investment in one new Airbus A330E, SAS improves its customer offering as SAS’s entire long haul fleet will have an identical cabin interior. In addition, the Airbus A330E has approximately 15-20% lower jet fuel consumption per seat kilometer compared to the Airbus A340 that will be replaced.

The list price of one A330E aircraft, including engines, ordered from Airbus amounts to MUSD 264, before discounts agreed between SAS and Airbus. The new Airbus A330E will be financed through a sale/leaseback.

In accordance with the other A330E, SAS has chosen RR Trent 772B as engine.
Är detta ett pressmeddelande från SAS eller var kommer informationen ifrån?
 

SK989

Medlem
För min del blir jag bara glad så länge SAS har kvar sina A330. En stor fördel, enligt mig, med A330 jämfört med A350 är att A330 har 2-4-2 seating i ekonomi, jag tycker att 3-3-3 som A350 i regel har är mycket sämre. Reser man i ett sällskap om fyra (2 vuxna o 2 barn är väl en ganska vanlig konstellation) är 3-3-3 seating ganska värdelös. När jag reser longhaul med familjen i ekonomi (vi är fyra) undviker jag att flyga A350 (och andra flygplanstyper som har 3-3-3 seating) om möjligt.
 
Last edited:

Lauda 777

Medlem
För min del blir jag bara glad så länge SAS har kvar sina A330. En stor fördel, enligt mig, med A330 jämfört med A350 är att A330 har 2-4-2 seating i ekonomi, jag tycker att 3-3-3 som A350 i regel har är mycket sämre. Reser man i ett sällskap om fyra (2 vuxna o 2 barn är väl en ganska vanlig konstellation) är 3-3-3 seating ganska värdelös. När jag reser longhaul med familjen i ekonomi (vi är fyra) undviker jag att flyga A350 (och andra flygplanstyper som har 3-3-3 seating) om möjligt.
+1
Väljer aktivt A330 / A340 vid långresor i ekonomi, stor fördel!
 

Brandten

Medlem
Tar man en av American Airlines tänkta kärror eftersom de får så kort leveranstid? AA valde väl 787 istället....
 
Toppen