SvartMjolk
Medlem
Jag reser med SJ minst en gång i månaden. Då jag har problem med rygg och knä krävs det salongsplats för att jag ska kunna sträcka ut mig ordentligt och inte få ont under resan. Därför bokar jag alltid sittplats i salong.
Tyvärr är SJs bokningssystem inget vidare. Ungefär hälften av resorna får jag andra platser med bord och får trängas med andra passagerare mitt emot. Ibland innan inte ens platsen och jag ombeds välja valfri plats.
Att boka sittplats kostar 50 kr per resa och då tycker jag att SJ ska tillgodose mitt önskemål eller meddela att mitt val av plats inte finns.
Genom reklamation får jag en liten voucher på 50 kr tillbaka. Det tar minst 90 dagar innan den dyker upp. Sedan kan jag bara använda den på deras butiker eller ombord i bistro. Dock vill jag inte boka resan i butik när det är smidigare att ordna via nätet. De tågen jag åker med har dessutom inte ens bistro. Så det de betalar tillbaka använda aldrig.
Har ni några bra förslag på annat jag har rätt till? Borde jag klaga mer?
Tyvärr är SJs bokningssystem inget vidare. Ungefär hälften av resorna får jag andra platser med bord och får trängas med andra passagerare mitt emot. Ibland innan inte ens platsen och jag ombeds välja valfri plats.
Att boka sittplats kostar 50 kr per resa och då tycker jag att SJ ska tillgodose mitt önskemål eller meddela att mitt val av plats inte finns.
Genom reklamation får jag en liten voucher på 50 kr tillbaka. Det tar minst 90 dagar innan den dyker upp. Sedan kan jag bara använda den på deras butiker eller ombord i bistro. Dock vill jag inte boka resan i butik när det är smidigare att ordna via nätet. De tågen jag åker med har dessutom inte ens bistro. Så det de betalar tillbaka använda aldrig.
Har ni några bra förslag på annat jag har rätt till? Borde jag klaga mer?