Skulle flyga DFW-IAD-CPH förra veckan på en 117 biljett utställd av SAS i Pluskabin. UA flighten DFW-IAD var försenad så jag blev ombokad på AA/BA över LHR i Eco. Jag påtalade att jag ville först och främst flyga i den klass jag betalat för, andra prio var att flyga med Star Alliances (med tanke på lounge/fast track (ingen status med One world) osv). Damen informerad att det var springbreak så det var vad hon kunde erbjuda fanns helt enkelt inga andra flyg som kunde ta mig till CPH. Damen ställer ut biljetten och jag ringer EBG, de kan inte göra något från den sidan men jag skulle definitivt få mina poäng och kompensation skulle hanteras av deras claim-avd efter avslutad resa.
Sitter ihopklämd på ett L-säte i 9 timmar och kommer hem 9 timmar senare än planerat, måttligt nöjd med min resa som har fått en rejäljt bitter eftersmak.
Ringer EBG igen, tänkte att de kunde fixa på retro och claim på en gång. Talar med en trevlig kille som kollar upp min bokning och säger att poängen är inga konstigheter han skriver ett mail till mig som jag bara skall vidarebefodra till retro, vilket jag gör. Claim fick jag dock ta direkt med berörd avd.
Döm av min förvåning att ganska snabbt återkommer claim med meddelandet att detta har de inget med att göra utan jag får klaga till United, ok ingen toppenservice men det får väl gå, svar från United är fortfarande pending men mina erfarenheter säger mig att det ser inte ljust ut. Sen kommer nästa smäll från eb-retro. Nej här finns inga poäng att hämta, jag har ju flugit One world. Jag påtalar att jag har bokat och betalt min biljett med SAS och jag blev helt ofrivilligt ombokad till AA/BA, men se nej spelar ingen roll. Ringer EBG smått irriterad och pratar med en kille som bekräftar läget, varpå jag något provocerad säger "-Så även om jag köper en biljett med SAS så finns det ingen garanti för att jag får resa i den klass jag betalat för samt så finns det ingen garanti att jag får poäng på resan? - Ja, så är det. svarar killen". Perplex lägger jag på.
Har varit EBG medlem i många år (med något uppehåll vid pappaledighet) och alltid blivit sjyst bemött men allt det faller nu. Har någon varit med om något liknande?
Sitter ihopklämd på ett L-säte i 9 timmar och kommer hem 9 timmar senare än planerat, måttligt nöjd med min resa som har fått en rejäljt bitter eftersmak.
Ringer EBG igen, tänkte att de kunde fixa på retro och claim på en gång. Talar med en trevlig kille som kollar upp min bokning och säger att poängen är inga konstigheter han skriver ett mail till mig som jag bara skall vidarebefodra till retro, vilket jag gör. Claim fick jag dock ta direkt med berörd avd.
Döm av min förvåning att ganska snabbt återkommer claim med meddelandet att detta har de inget med att göra utan jag får klaga till United, ok ingen toppenservice men det får väl gå, svar från United är fortfarande pending men mina erfarenheter säger mig att det ser inte ljust ut. Sen kommer nästa smäll från eb-retro. Nej här finns inga poäng att hämta, jag har ju flugit One world. Jag påtalar att jag har bokat och betalt min biljett med SAS och jag blev helt ofrivilligt ombokad till AA/BA, men se nej spelar ingen roll. Ringer EBG smått irriterad och pratar med en kille som bekräftar läget, varpå jag något provocerad säger "-Så även om jag köper en biljett med SAS så finns det ingen garanti för att jag får resa i den klass jag betalat för samt så finns det ingen garanti att jag får poäng på resan? - Ja, så är det. svarar killen". Perplex lägger jag på.
Har varit EBG medlem i många år (med något uppehåll vid pappaledighet) och alltid blivit sjyst bemött men allt det faller nu. Har någon varit med om något liknande?