Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Senator

Moderator
Miami och United är ingen bra kombination. Finns väldigt få flighter tyvärr. Jag kollade snabbt på United.com och det ser dåligt ut från alla flygplatser i Södra Florida: MIA, FLL och PBI till EWR.

Sedan är United.com lite missvisande. Den kategorien som heter "Economy Lowest" är inte helt korrekt för Star Alliance inom USA då den visas alla möjliga kombinationer deras egna medlemmar kan kolla på.

Ett hint är att leta efter priser som är 12.5k miles. Sedan under "Details" skall det stå:
United Economy
(X)
(lowest)

Kostar det 20k miles och står det:
United Economy
(HN)
(lowest)
gäller det bara för Uniteds egna medlemmar

Delta och JetBlue flyger från PBI, FLL, MIA till JFK. Priser från $111 per person + $25 för en väska. Det skulle vara mitt tips. American eller Delta Domestic First till JFK kostar ca $350 per person, men då ingår 3 väskor per person. United börjar på $300 till Newark (EWR) men ni behöver i alla fall 4t att hämta bagage, transportera er till JFK. Lätt $50 per person om ni vill ha lite bekvämt. United Economy kostar från $120 per person till Newark.
 
Är ni låsta på att åka den 21/5? Finns 5 st SAS Plus den 23/5 MIA-CPH-ARN.... Visst, det är ingen klass I men... Finns mycket i GO 19/5 och 22/5 annars ;)
 
Last edited:

Glenn E

Medlem
Jag har en resa från Shanghai till Göteborg på SAS poäng bokad i slutet av september.

Bör man boka om den innan 1 april pga de nya flygskatterna?

Det är inga long haul direkt från Sverige.

En tilläggs ironi fråga: Blir miljöpartisterna nöjda om jag kör omkring på en elmoppe i Shanghai?;)
 
@ekf, du kan åka från Fort Lauderdale till Mexico City via Houston i ekonomiklass den 20:e maj klockan 06:30 och övernatta i Mexico City. Den 21:e maj kan du sedan åka till Stockholm via Munchen i businessclass. Inte så smidigt och det är inte säkert att bokningsagenten godkänner routingen, men du får i alla fall businessclass på det långa segmentet. Annars finns det lågprisbolag också från Miami/Fort Lauderdale till New York: Boka flyg med förtroende | Google Flights
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Detta har väl med allra största säkerhet avhandlats redan flera ggr men jag hittar inget riktigt bra svar! Ber om ursäkt på förhand om jag sökt dåligt!

Om man planerar att åka t ex till USA i Businessclass med SAS så har jag förstått att man bör "hänga på låset" och kolla biljetter 330 dagar innan avresa, men hur ska man tänka om man planerar att vara borta i 3-4 veckor? Det bör väl rimligtvis vara så att hemresebiljetterna i detta fall släpps 3-4 veckor senare och att det följaktligen inte går att boka en t o r-resa 330 dagar innan? Så hur gör man rent praktiskt? Bokar man bara en enkel 330 dagar innan och sen ringer Tallin på nytt efter 3-4 veckor och lägger till returresan (om det då har dykt upp någon vill säga)? Eller ska man boka först då man ser att det verkligen finns en t o r-resa?

Gäller detta med 330 dagar innan bara business-award-biljetter? Eller finns det t ex SAS PLUS-biljetter längre fram än 330 dagar? Tänkte ifall man i så fall kan boka Business till utresan och PLUS till hemresan och sedan ändra hemresan från PLUS till Business 3-4 veckor senare? Hur brukar ni göra?

Blir tacksam om någon vänlig själ har lust att besvara detta även om infon finns på forumet redan!
 

nili

Medlem
Är ni låsta på att åka den 21/5? Finns 5 st SAS Plus den 23/5 MIA-CPH-ARN.... Visst, det är ingen klass I men... Finns mycket i GO 19/5 och 22/5 annars ;)
Nej 21/5 är bättre dock åker vi gärna business nu när vi lyckats få tag på 5st. Missade dessutom 5 business den 19/5 precis.
@elk och @Senator Tack för tipset ang lowest hade missat att dom skrev ut det. trodde dom bara hade buntat ihop allt.
@Budgetresenär Har kollat på Panama och Mexico City men trodde inte den skulle gokännas (kanske värt att göra ett försök).
Annars verkar det finnas Business hem från IAD och ekonomi FLL-IAD (via EWR) 19/5
 
Toppen