Senaste nytt

Fredagstråden™

rvarttinen

Medlem
Fredag igen! Dags för en del förberedande aktiviteter inför helgen; köpa resterande teknikaliteter för att färdigställa renoveringen i lgh. Dvs, det blir en del fixande o annat hemma.
Polare ska få dema sin nya grill på lördag! Ska bli kul att träffa honom och hans familj... har inte setts på ett tag.

Också i helgen; boka bord på Monks bara jag lyckats utröna hur många som kommer och inte (!). Själv kommer jag inte kunna delta, men antar att AHO tar tag i 'närvarokontrollen' den 25:e. :)
Vidare; det här blir nog sista gången träff-planeringen blir av på denna måte, fortsättningsvis bör vi ha en mer effektiv process ... dvs, den som är i vardande med överenskommelse med just Monks.
 

agehall

Medlem
På väg till Linköping för att jobba på kontoret där idag. Sedan bär det av ner mot Hjo där det blir bröllop i helgen.

Känner mig något stressad över detta då jag blev ombedd att agera lite fotograf och jag har haft lite för mycket annat att göra för att hinna förbereda mig ordentligt, så det är bara att hoppas att alla batterier är laddade och minneskorten är klara. Annars får man improvisera.
 

Perra

Medlem
Blir en vända till Göteborg över helgen då man blivit morbror. Om jag inte kände mig gammal förut så börjar jag göra de nu.
Hyrt bil från Malmö då danskarna trilskas med att inte ha fria kilometer. Får se om de blir sista gången jag hyr via Hertz då jag de senaste gångerna inte varit nöjd med uppgraderingen (är President's circle). Isf blir det till att ge SIXT ett försök

Trevlig helg
 

Gnopps

Medlem
I förrgår stod jag 3h å tvättade 12 mattor på stadens tvättplats. Då jag igår skulle hämta dem torra började det regna just som jag skulle iväg. Men idag haha fick jag in dem innan regnet kom. Frugan borta å kompisen kommer över. Öl & bastu att vänta.
 

rob74

Medlem
Tittade ut genom fönstret när jag var på jobbet och tänkte att "Vad skönt att kunna gå hem nu, kanske sätta mig på en uteservering med en kall och känna fredagkvällen komma på!". Det har ju varit riktigt fina sommardagar i Kiruna sedan vi kom hem från Svalbard. Men det har varit lite svårt att nyttja finvädret pga långa dagar på jobbet. Så nu var det dags...
När jag kom ut och tittade åt det andra väderstrecket så grusades dock min plan. Där drog nämligen åskan in över stan, så det var bara att kuta hem och ta betäckning.

Kanske blir en sväng till stugan i Abisko söndag-tisdag och lite fjällvandring. Vädret får utvisa vad som blir av.
 
Vilken åska? För en gångs skull är det fint väder och varmt här!

Varit en riktigt lång och jobbig vecka (vilket har märkts på min närvaro här). På måndag är det upprop på starten av 5års utbildning och jag är galet stressad. Massor med jobb att göra och snart ingen tid...
 
Toppen