Senaste nytt

Någon med erfarenhet av Amex Corp Travel ?

Hej.

Fick veta att firman ska byta resebyrå så alla i världen ska ha samma dvs Amex Corp Travel och undrar om det är någon här som har erfarenhet av dom här i sverige ?

Bra och dåliga erfarenheter ?
 

Chrille

Medlem
Den personliga service jag fått har varit bra, men jag har i o f s inte nyttjat den mycket alls eftersom vi förväntas använda deras "självbokningssystem". Detta är inte speciellt upphetsande. Funkar till enklare boxning av flyg och bil.
 
Jag har bokat via dem i flera år utan problem. Mycket trevliga och hyfsat kompetenta. Visst, ibland har jag behövt förklara saker för dem, men det beror nog mer på mitt flygintresse än deras inkompetens. :) Vanliga tjänsteresor är inga problem.
 

A380*G

Medlem
Vi har använt dem ända sedan de köpte upp Nyman & Schultz.

Eftersom alla företag normalt har ett "hemmakontor" där företagets alla resor bokas så kan jag inte uttala mig om andra kontor. Det gäller dock att hinna sina favoritet på sitt nya kontor såklart.

After hours tar de ut en avgift, och det kan vara lång kö vissa dagar (nätter) men har aldrig behövt vänta mer än 5-10 min. Deras online webtool är bra, om ditt företag även väljer den tjänsten. Dock är den begränsad iom att den är designad för point-to-point resor. Enkelresor fungerar dock utmärkt. Online har man viss flexibilitet att välja bokningsklass. Alla biljettregler går att se enkelt, samt boka seating, put on hold etc etc.
 

JacobGBG

Medlem
Har också vart med dem på vårt företag sen de köpte upp Nyman & Schultz.

Håller med samtliga poänger av A380*G. De har även sett mellan fingrarna då jag nån gång sträckt lite på företagets resepolicy för att göra en kreativ routing så de får höga poäng på service från mig. ;) HAr däremot aldrig använt deras online tool, brukar bara ta ut allt i ITA Matrix före och sedan rabbla upp det för dom.
 
Toppen