Senaste nytt

Singapore Airlines First Class nu bokningsbart med EuroBonus (2018-02-27)

agehall

Medlem
Spelar inte så stor roll när sas lägger in sina biljetter, det finns bolagets som lägger in the tidigare än 330 dagarna, jag har dock is aldrig sett mer än 337 dagar på mina sökningar. Har flygbolag X lagt ut awards kan sas boka dom även om inte sas själva släppt biljetter för samma datum.

Jo, det brukar nämligen vara så att det bolag man bokar hos (säg SAS) laddar alla flighter samtidigt, även awards från andra bolag. Därför är det helt klart intressant om SAS lägger upp awards från andra bolag "i förtid".
 

palmen

Moderator
Jo, det brukar nämligen vara så att det bolag man bokar hos (säg SAS) laddar alla flighter samtidigt, även awards från andra bolag. Därför är det helt klart intressant om SAS lägger upp awards från andra bolag "i förtid".
Men det är ju inte sas som lägger upp Singapores awards, det är ju Singapore som väljer när och hur många de gör tillgängliga för sina partners.
 

agehall

Medlem
Men det är ju inte sas som lägger upp Singapores awards, det är ju Singapore som väljer när och hur många de gör tillgängliga för sina partners.
Ja, men det har inte spelat någon roll. Jag sitter bara med mobilen just nu så jag orkar inte googla fram referenser.
 

Dr. Miles

Expert
Det spelar ingen roll om Singapore Airlines släpper awardplatser tidigare än 330 dagar före avgång eller inte.
Eftersom SAS EuroBonus medlemsvillkor säger att biljettens giltighetstid är max 330 dagar, så bör man inte kunna boka en bonusresa som är längre bort än 330 dagar från dagens datum.

SAS skrev:
3. USING POINTS
.
.
3.7
.
.
Maximum ticket validity and advance booking is 330 calendar days.
Membership conditions in EuroBonus - SAS
 

palmen

Moderator
Det spelar ingen roll om Singapore Airlines släpper awardplatser tidigare än 330 dagar före avgång eller inte.
Eftersom SAS EuroBonus medlemsvillkor säger att biljettens giltighetstid är max 330 dagar, så bör man inte kunna boka en bonusresa som är längre bort än 330 dagar från dagens datum.


Membership conditions in EuroBonus - SAS
Det är dock fullt möjligt, har kunnat boka 337 dagar framåt i tiden utan problem vid 2 tillfällen.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

seat56f

Medlem
Jag har precis bokat SQ F en bra bit längre fram än 330 dagar (mar -19), problemet är att de inte tillåter dubbel open-jaw, så tänkte man ha open-jaw i andra änden blir det knepigt om inte awards för anslutningarna (ARN-CPH, t.ex.) har öppnats upp.
 

B77W

Medlem
Frugan och jag snackar om att försöka få till en resa i First till Melbourne feb 19. Har för stunden 220.000 EB poäng vilket jag åtminstone hoppas kan räcka. Frågan är hur man bokar? Har läst om att många skriver om "Tallinn. Har du pratat med Tallinn?" - det gör mig riktigt förvirrad.

Vad är de bästa stegen för att påbörja en sådan här resa/bokning? Tack på förhand!
 
Toppen