Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2018)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om man har bokat Köpenhamn-Miami i november 2017 med en voucher som gick ut i december 2017, vad kan man då göra ifall man kommer på i januari 2018 att man inte kan åka?
1. Går det att göra namnändring och sälja biljetten?
2. Kan man ändra både utresedatum och hemresedatum, men behålla destinationsorten?
3. Kan man ändra både utresedatum, hemresedatum och dessutom välja en annan destination?
4. Andra tips?
Eftersom vouchern har gått ut är det viktigt att det räknas som en ändring och inte avbokning och nybokning.
 
Om man har bokat Köpenhamn-Miami i november 2017 med en voucher som gick ut i december 2017, vad kan man då göra ifall man kommer på i januari 2018 att man inte kan åka?
1. Går det att göra namnändring och sälja biljetten?
2. Kan man ändra både utresedatum och hemresedatum, men behålla destinationsorten?
3. Kan man ändra både utresedatum, hemresedatum och dessutom välja en annan destination?
4. Andra tips?
Eftersom vouchern har gått ut är det viktigt att det räknas som en ändring och inte avbokning och nybokning.

Jag är relativt säker att alla ändringar gör att vouchern försvinner och du får applicera en ny.
Namnändring skall inte gå att göra på award.

Har jag fel så hoppas jag någon mer kunnig rättar mig :)
 

VonMögen

Medlem
Vet inte om detta varit upp under helgen men det gav mig klassisk måndagsångest... Tallinn har börjat köra med gamla regler för 241 bokningar. "Most logical routing" gäller. Fick nej efter att förmodligen ha HUACAt och pratat hela Tallinn kontoret i mina tappra försök att boka FRA-MEX-IAH. Försökte även med vanliga EB linan, som förövrigt tyckte allt såg helt normalt ut, men Tallinn ville inte prissätta den rutten. För mig är det definitivt den mest logiska vägen, blir fler timmar i First än FRA-IAD-MSY som jag löste ut nu... :)

Ändringarna/försämringarna infördes i torsdags. Blir svårare att tillfredsställa First beroendet nu.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Hubert

Medlem
Med risk för att bli lite off-topic och tangera andra trådar...Jag har alltid bokat mina 2-4-1 genom sas hemsida men nu tänkte jag testa en Lufthansa First och då förstår jag det som att jag ringer Tallin? Hur påverkas priset för den totala resan när jag bokar 2-4-1 Star Alliance inkl en First? När jag bokat Sas business Visby-Arlanda-New York så blir ju priset 50000 poäng totalt. Jag har hittat en resa Visby-Mun (eller om det var Frankfurt)-New York...
 

Senator

Moderator
Med risk för att bli lite off-topic och tangera andra trådar...Jag har alltid bokat mina 2-4-1 genom sas hemsida men nu tänkte jag testa en Lufthansa First och då förstår jag det som att jag ringer Tallin? Hur påverkas priset för den totala resan när jag bokar 2-4-1 Star Alliance inkl en First? När jag bokat Sas business Visby-Arlanda-New York så blir ju priset 50000 poäng totalt. Jag har hittat en resa Visby-Mun (eller om det var Frankfurt)-New York...

Priset går från 50% av 100.000 poäng till 50% av 150.000 poäng om du skall bara åka själv. Skatter och avgifter ändras från runt 500kr till ca 3.500kr.
 

FB123

Medlem
Skriver kanske i fel tråd men har försökt i flera dagar nu läsa till mig info hur jag kan boka en 2-4-1 resa över jul. Vill på något sätt boka en resa för hela familjen (2 vuxna, 1 4-åring och 1 1-åring). Nu till mina frågor.

1. Antar att vi vuxna kan flyga på 2-4-1 och 4-åring får 50% rabatt på poängresan?
2. 1-åring behöver väl inget eget säte utan flyger på våra stolar?
3. Sista frågan men den knepigaste. Har försökt hitta en resa över jul/nyår till ett varmt ställe för oss alla 4 med kravet att åka business. Måste inte vara business i båda riktningarna men helst. Har någon något bra tips på (sol)destinationer som brukar ha lediga award-resor över nyår?
Har testat Uniteds webbsida men får inte upp några bra alternativ där. Ska kanske bara ringa Tallinn och fråga?

Har en 2-4-1 voucher och cirka 200.000 poäng.

Ledsen för OT och eventuella dumma frågor...
 

MrDollar

Medlem
Inga frågor är dumma. Skapa gärna en ny tråd i Flygbiljetter tråden, använd denna mallen så kommer du garanterat att få lite tips & tricks av någon av alla expert här på forumet!

Letar du efter flygbiljett? Använd den här frågemallen när du startar en ny tråd | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Skriver kanske i fel tråd men har försökt i flera dagar nu läsa till mig info hur jag kan boka en 2-4-1 resa över jul. Vill på något sätt boka en resa för hela familjen (2 vuxna, 1 4-åring och 1 1-åring). Nu till mina frågor.

1. Antar att vi vuxna kan flyga på 2-4-1 och 4-åring får 50% rabatt på poängresan?
2. 1-åring behöver väl inget eget säte utan flyger på våra stolar?
3. Sista frågan men den knepigaste. Har försökt hitta en resa över jul/nyår till ett varmt ställe för oss alla 4 med kravet att åka business. Måste inte vara business i båda riktningarna men helst. Har någon något bra tips på (sol)destinationer som brukar ha lediga award-resor över nyår?
Har testat Uniteds webbsida men får inte upp några bra alternativ där. Ska kanske bara ringa Tallinn och fråga?

Har en 2-4-1 voucher och cirka 200.000 poäng.

Ledsen för OT och eventuella dumma frågor...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen