Senaste nytt

Star Alliance award i First Class

karho

Medlem

Man får gratulera!

Hade du spanat i något verktyg innan för att känna av tillgången? Hade du ett måstedatum eller var du flexibel? Blir nyfiken, speciellt eftersom det är toktomt på alla F-platser inom LX på Awardtravler (och ANA vad jag sett), men de kanske är tillgängliga ändå via EB-telefongänget. Som sagt, tacksam för lite mer info!
 

jumbooze

Medlem
Ja, det stämmer, hade FRA - ICN (OZ F) - NRT (OZ F), bytte till ZRH-NRT (LX F), fick betala 150 usd/pers, agenten ändrade endast i den befintliga bokningen

Är det någon som vet om denna typ av operation är tillåten hos EB? Jag antar att detta var US miles? Med tanke på usd priset...
 

A380*G

Medlem
Bra ide! Kom precis hem från ARN-ZRH (LX C) - NRT (LX F) - SIN (SQ C) - BKK (SQ C) - FRA (TG F) - ARN (LH C). LX F bokades 14 juli med avresa 16 juli, 2 pers, allt med US DM 110.000 poäng har jag för mig. Ringde säkert 5 ggr/dag till US dagarna innan avresa för resa med LH F men alla agenter sa nej :(

Är det någon som vet om denna typ av operation är tillåten hos EB? Jag antar att detta var US miles? Med tanke på usd priset...

jumbooze, det står i klartext att det var med USDM.

Denna typ av operation? Menar du rutten som sådan eller ändring av biljetterad award innan avresa?
 

jumbooze

Medlem
jumbooze, det står i klartext att det var med USDM.

Denna typ av operation? Menar du rutten som sådan eller ändring av biljetterad award innan avresa?

Jag avsåg ändringsvillkor ( ändring av biljetterad award innan avresa ) för EB awards.

Sorry, missade US DM texten får väl skylla på spriten, för mycket handsprit så ser man sämre.
 

Magino

Medlem
Jag avsåg ändringsvillkor ( ändring av biljetterad award innan avresa ) för EB awards.

Sorry, missade US DM texten får väl skylla på spriten, för mycket handsprit så ser man sämre.
Det ska gå att ändra en bonusresa hos EB fram tills dagen innan man ska resa. Tror även att en ändring endast kostar 200kr per person.
 

rob74

Medlem
Någon som har koll på om det är möjligt att med US miles boka SIN-MNL t/r över dagen med SQ i F?
Det borde vara vändande flyg. Ankommer MNL (terminal 1) kl 13:10 och flyger tillbaka 14:15.
De flighterna är de enda den dagen som har F-kabin.
Jag har läst mig till att man måste till transferdisk och sedan genom security.
Eftersom man kan checka in 48 timmar före avgång borde man ju kunna checka in för hela resan på en gång, rent teoretiskt i alla fall...
Är det genomförbart?
 

rob74

Medlem
Bonusprogram: US Airways Dividend Miles
Sträcka: Bangkok-Singapore-Jakarta/Jakarta-Singapore-Ho Chi Minh City-Bangkok
Flygbolag: Singapore Airlines och Lufthansa
Bokningsdatum: 2012-08-31
Avresedatum: 2013-02-11
 

henrik l

Medlem
Bonusprogram: US Airways Dividend Miles
Sträcka: Bangkok-Singapore-Jakarta/Jakarta-Singapore-Ho Chi Minh City-Bangkok
Flygbolag: Singapore Airlines och Lufthansa
Bokningsdatum: 2012-08-31
Avresedatum: 2013-02-11

Vilka av dessa kunde du klämma in F mer än SIN-CGK och SGN-BKK?
 

rob74

Medlem
Det är tre sträckor i F (de som du nämnde) och två i C (BKK-SIN och SIN-SGN).
Finns ju ingen F på de båda sträckorna. Däremot så på BKK-SIN så finns F-kabinen på den 777-200:an, så då sitter jag på 2E fast det då är C-klass.
 

Magino

Medlem
Det är tre sträckor i F (de som du nämnde) och två i C (BKK-SIN och SIN-SGN).
Finns ju ingen F på de båda sträckorna. Däremot så på BKK-SIN så finns F-kabinen på den 777-200:an, så då sitter jag på 2E fast det då är C-klass.

Men hade inte TG åter infört en flight med F mellan BKK-SIN, när tog man bort den igen?
 
Toppen