Senaste nytt

"EuroBonus Lifetime Gold Card" - ändrade krav efter sommaren?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Plötsligt händer det! Det här trillade precis in i mailen. :)

Skärmklipp.PNG
 

Traveller

Medlem
Jag som trodde jag skulle vänta till jag är pensionär men ack så fel jag hade! 11 år kvar till statlig pension belönas jag med detta. Har varit Pandion i 7 år samt utöver detta guld i 13 år. Tror minsann reglerna är ändrade eftersom brevet säger att man skall ha varit guld i tio år. Så var det inte tidigare.
Men tack då SAS..
Bild 2018-03-19 kl. 15.33.jpg
 

Andy Cruiser

Ny medlem
Hej,
Jag fick också det glädjande mailet!
Är 47 i år och glädjer mig för dom många fina år av guldstatus som nu följer, förutsatt att SAS finns kvar.......:(
Har varit guld i mer än 10 år. Misstänker det är kriterierna?
 

Traveller

Medlem
Det är ett smart grepp av SAS då det gäller de resenärer som är lite äldre, kanske över 50. Min mor till exempel är galen i det guldkort hon får av mig i gåva varje år. Genom det får SAS hennes köp. Men, det är ju inte så smart att ge guld till yngre resenärer eftersom detta tar bort incitament. Har man guldet i handen så ökar ju risken för att det jagas mer guldkort hos konkurrerande bolag. Jag vill mena att SAS alltså genom detta kan förlora yngre resenärer som har gjort guld i många år. Vad säger ni andra?
 

palmen

Moderator
Det är ett smart grepp av SAS då det gäller de resenärer som är lite äldre, kanske över 50. Min mor till exempel är galen i det guldkort hon får av mig i gåva varje år. Genom det får SAS hennes köp. Men, det är ju inte så smart att ge guld till yngre resenärer eftersom detta tar bort incitament. Har man guldet i handen så ökar ju risken för att det jagas mer guldkort hos konkurrerande bolag. Jag vill mena att SAS alltså genom detta kan förlora yngre resenärer som har gjort guld i många år. Vad säger ni andra?
Klart det finns en risk, men det är nog snarare att man krediterar till andra bolag än SAS. Mitt val av flygbolag styrs inte jättemycket utifrån var jag har mitt guldkort.
Ska man nyttja förmånerna hos SAS måste man dock ha guldkortet inlagt. Även om jag skulle fått lifetime gold idag skulle jag troligtvis fortsatt flyga en hel del SAS för att behålla min diamond status.
SAS vinner nog många kunder på detta men riskerar även att kanske tappa någon som nu har guldet klart, på det stora hela tror jag dock det blir "plus".
 

agehall

Medlem
Jag vill mena att SAS alltså genom detta kan förlora yngre resenärer som har gjort guld i många år. Vad säger ni andra?
Jag är helt övertygad om att så är fallet. Nu ligger jag långt ifrån att få EBG for life eftersom jag valde att inte återkvala 2014 (har jag för mig) men hade jag fått det idag hade jag nog fortsatt flyga primärt med OneWorld just eftersom jag inte behövde oroa mig för *G.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen