Senaste nytt

15 % rabatt på köp av EuroBonus extra points till 22 mars

EWR01

Ny medlem
I regel, är det bra eller dåligt o köpa extra poäng vid kampanj? Ovan exempel ger 100 000 poäng för 17k.
 

ekf

Medlem
I regel, är det bra eller dåligt o köpa extra poäng vid kampanj? Ovan exempel ger 100 000 poäng för 17k.
Det beror helt på vad du ska ha poängen till.. Är tanken att lösa in dem mot en 1:a klass-resa med en 2-4-1 så kan det ju vara värt det, men vid inlösen mot en longhaul i SAS Go så skulle jag säga att det är en dålig affär.
Personligen passar jag...
 

Berglund

Medlem
Köp aldrig poäng direkt av Moderskeppet!

Nästan ingenstans är poängen så dyra som om du själv köper dem direkt av flygbolaget. Det är ofta en dålig affär.

Ta Aviskampanjen, 10 000 Eurobonuspoäng per hyra om minst tre dagar. Det gick att hitta hyror mellan 6-700kr för en helg. På tio helger har du 100 000 Eurobonuspoäng och har för dessa betalat 6-7000kr och har samtidigt kunnat köra runt i nya fina hyrbilar. Då är det en mycket dålig idé att köpa poäng direkt av flygbolaget för nästan tredubbla priset och där du då bara får de rena poängen.

Enda gången det är acceptabelt är om man ligger mycket nära en gräns, antingen för att kunna boka en resa eller gå upp en nivå i bonusprogrammet. Då kan det, trots allt, vara värt det någon gång.
 

Canadien

Medlem
En anledning kan vara att boka tjänsteresor, där Business för cash blir för dyrt medan Business med FlyPremium för köpta poäng hamnar inom budgeten. Sedan är det ju inte så ofta det finns poängresor med SAS i Business just de datum och till den plats man behöver åka.
 

robertkniv

Medlem
Nja jag skulle hellre kolla i tråden SAS Webshopping | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
Där finns massa andra tips som är betydligt bättre poäng/krona ratio.

Köp av SAS direkt, med 15% rabatt
10 000 poäng/1700kr = 5,88 poäng/krona

Exempel från SAS webshopping:
Tekungen.se, billigaste varan 19kr, plus 14kr frakt = 33kr
360poäng per köp, oändligt med köp.
360poäng/33kr = 10,91 poäng/krona.

Det att ha i åtanke är upp till 8 veckors leveranstid för poäng från SAS webshop, annars ser jag ingen nersida på denna utom ev. tid man får lägga på det (vilket är väldigt lite egentligen).
 

Glenn123

Medlem
Köp aldrig poäng direkt av Moderskeppet!

Nästan ingenstans är poängen så dyra som om du själv köper dem direkt av flygbolaget. Det är ofta en dålig affär.

Ta Aviskampanjen, 10 000 Eurobonuspoäng per hyra om minst tre dagar. Det gick att hitta hyror mellan 6-700kr för en helg. På tio helger har du 100 000 Eurobonuspoäng och har för dessa betalat 6-7000kr och har samtidigt kunnat köra runt i nya fina hyrbilar. Då är det en mycket dålig idé att köpa poäng direkt av flygbolaget för nästan tredubbla priset och där du då bara får de rena poängen.

Enda gången det är acceptabelt är om man ligger mycket nära en gräns, antingen för att kunna boka en resa eller gå upp en nivå i bonusprogrammet. Då kan det, trots allt, vara värt det någon gång.

Var är kampanjen om 10k poäng för hyra på 3 dag?
 

Glenn123

Medlem
Avslutad 16 januari 2018.

Där ser man.
När jag kollar på upphämtning där jag bor så kostar en C-bil 3dag ~930kr(EBB). Lägg på en hundralapp för bensin 3 dag för lite småkörning.
7000poäng kostar 1190kr med dagens rabatt så det är ju ganska mycket jobb för att spara 160kr. Givet att man inte behöver någon bil vill säga.

Poäng via näthandel där man gör mängder av småköp känns inte helt 100 att man faktiskt får poängen. Åtminstone inte utan en del jobb med påstötningar för att få in poängen.

Jag kommer tanka 30K poäng för att använda till en 2-4-1 i F senare under året.
 
Toppen