Senaste nytt

Singapore Airlines First Class nu bokningsbart med EuroBonus (2018-02-27)

Capa

Medlem
Bra info. Så om man har något annat ben i bokningen med annat flygbolag än SAS eller SQ så får man inte tillbaka en krona i skatter även om man ändrar i bokningen. Har jag förstått det rätt? Dvs. tillbaka på skatten gäller enbart bokningar med SQ eller SAS+SQ?
 
Bra info. Så om man har något annat ben i bokningen med annat flygbolag än SAS eller SQ så får man inte tillbaka en krona i skatter även om man ändrar i bokningen. Har jag förstått det rätt? Dvs. tillbaka på skatten gäller enbart bokningar med SQ eller SAS+SQ?

Är också intresserad av att veta ifall detta bara gäller SQ och SAS eller ifall man flyger med någon av dom på vägen.
 

ekf

Medlem
Det är väl rätt självklart att det endast gäller SK, SQ eller SK+SQ... I (nästan) alla andra fall debiterar ju SAS schablonmässiga ”bränsletillägg”...
 

Jonas C

Medlem
Är också intresserad av att veta ifall detta bara gäller SQ och SAS eller ifall man flyger med någon av dom på vägen.
Om man flyger SK + SQ ut och SK + TG hem så debiteras endast bränsletillägget på hemresan, men inget på utresan. Oklart om de debiterar det fulla bränsletillägget om ett kortdistansben är med exempelvis Lufthansa medan de långa benen är med SQ.
 

Luke

Medlem
Har ni exempel på vad ni gör för typ av ändring för att få tillbaks skatterna? Om policy har ändrats så känns det onödigt att inte göra det även om jag var ”nöjd” redan med att ha kunnat boka för några veckor sedan...:)
 

Glenn E

Medlem
Jag har Air China + SQ + SQ + SAS På min resa till Sverige från Shanghai.

Ifall jag bokar av Air China och istället flyger SQ direkt från Shanghai till Singapore försvinner halva bränsletillägget?
 

jumbooze

Medlem
Jag har Air China + SQ + SQ + SAS På min resa till Sverige från Shanghai.

Ifall jag bokar av Air China och istället flyger SQ direkt från Shanghai till Singapore försvinner halva bränsletillägget?
Om du byter Air China till SQ så blir det väl hela som försvinner och det blir ju win win, slipp Air China och få pengar tebax...
 
Toppen