Senaste nytt

Singapore Airlines First Class nu bokningsbart med EuroBonus (2018-02-27)

JSQ

Medlem
Kanske inte helt relaterat till ämnet men jag har hört att SAS nu tagit bort bränsletillägg på awardbokningar som endast innehåller Singapore Airlines & SAS, ska även vara så med bokningar som bara innefattar Singapore Airlines. För att få refund på avgiften behöver man tydligen göra en ändring i bokningen.
 

Alf

Medlem
Kanske inte helt relaterat till ämnet men jag har hört att SAS nu tagit bort bränsletillägg på awardbokningar som endast innehåller Singapore Airlines & SAS, ska även vara så med bokningar som bara innefattar Singapore Airlines. För att få refund på avgiften behöver man tydligen göra en ändring i bokningen.

Kan någon bekräfta att detta stämmer och gäller även redan beställda resor innan man ringer Tallin för ändring av biljetter.
 

Capa

Medlem
Kanske inte helt relaterat till ämnet men jag har hört att SAS nu tagit bort bränsletillägg på awardbokningar som endast innehåller Singapore Airlines & SAS, ska även vara så med bokningar som bara innefattar Singapore Airlines. För att få refund på avgiften behöver man tydligen göra en ändring i bokningen.

intressant. Vad menas med nu? Är det nu som idag eller nu som i för en månad sedan?
 

perhording

Medlem
Kanske inte helt relaterat till ämnet men jag har hört att SAS nu tagit bort bränsletillägg på awardbokningar som endast innehåller Singapore Airlines & SAS, ska även vara så med bokningar som bara innefattar Singapore Airlines. För att få refund på avgiften behöver man tydligen göra en ändring i bokningen.

Kan någon bekräfta att detta stämmer och gäller även redan beställda resor innan man ringer Tallin för ändring av biljetter.


Vet inte om det hänger ihop, men jag bokade just om följande resa i business class:

CPH-SIN-MEL (SQ+SQ) // MEL-SIN-CPH-ARN (SQ+SQ+SK) till
ARN-LHR-BKK-MEL (SK+TG+TG) // returen oförändrad.

Resultatet blev 470 kr billigare i skatter/avgifter, vilket förvånade mig lite eftersom jag fått uppfattningen att LHR är en "dyr" flygplats. Dessutom borde den svenska flygskatten på 400 kr tillkommit eftersom vi nu flyger från ARN istället för CPH, så någonstans har det försvunnit avgifter i alla fall. :)

Edit: Moderator får gärna flytta till annan lämplig tråd om det känns allt för OT.
 
Last edited:
  • Gilla
Reactions: Gus

NotRyan

Medlem
Någon som lyckats boka en intra-asien flight i SQ First ännu? Har en resa i höst till asien där ett ben SQ First hade passat bra, Singapore til HKG/MNL/PVG/HND eller liknande.

Har ringt och frågat om det finns avilability på den enskilda sträckan men det har varit noll hittills. Finns på flera av dem om man tittar på Krisflyer men inte på SAS så det kanske är så att det bara är vissa sträckor som SAS får tillgång till? Ex. de som utgår från skandinavien och blir naturlig fortsättning såsom till Australien?
Jag har åkt SQ First på SIN-MNL och SIN-CGK, men då har det varit på 773 och 772 med first.
 
Toppen