Senaste nytt

SAS EuroBonus World Mastercard Premium ger 1.000 statuspoäng per månad

intuition

Medlem
Är det SEB kort som är utgivare till SAS MC? Tror att de ändrat vilkor på alla sina kort, motsv ändring sker också i Nordic Choice MC som är SEB
 

Miwi

Ny medlem
Detta är nya regler från 1 juli 2018 gällande Sas Eurobonus mastercard.
"
  • Högsta möjliga ersättning per kort om ditt bagage är försenat 6 timmar ändras från 5 000 kronor till 4 000 kronor. Efter 48 timmars försening ändras den ytterligare ersättningen från 10 000 kronor till 4 000 kronor."
Men det kostar ändå lika mycket varje år fortfarande?
 

Hafermann

Medlem
De gör verkligen sitt bästa för att inte kunna konkurrera med Amex. Har tidigare valt att boka resor med Mastercard när det varit poängkampanjer, med det är tveksamt att man ska lägga pengar hos en kortutgivare som försämrar villkoren för sina användare.

Sämre försäkringsvillkor och begränsningarna gällande betalningar hos Betalo/Billhop talar mot kortet.
Nu väntar jag bara på att de ska halvera baspoängen som ingår också.
 

kdns

Medlem
Hej allihopa! Ny i gamet och ställer en fråga till er: jag och min sambo har en sammanlagd årsinkomst på ca 800k. Vi har ett amex premium i mitt namn och ett extra kort till sambon. Är det dumt/dåligt att ansöka om ett SAS EuroBonus World Mastercard Premium också det i mitt namn?
 

Xilan

Medlem
Hej allihopa! Ny i gamet och ställer en fråga till er: jag och min sambo har en sammanlagd årsinkomst på ca 800k. Vi har ett amex premium i mitt namn och ett extra kort till sambon. Är det dumt/dåligt att ansöka om ett SAS EuroBonus World Mastercard Premium också det i mitt namn?
Nej det låter som en smart idé.
 
Hej allihopa! Ny i gamet och ställer en fråga till er: jag och min sambo har en sammanlagd årsinkomst på ca 800k. Vi har ett amex premium i mitt namn och ett extra kort till sambon. Är det dumt/dåligt att ansöka om ett SAS EuroBonus World Mastercard Premium också det i mitt namn?
Varför skulle det kunna vara en dålig ide menar du?
 
Toppen