Senaste nytt

Idag startar SAS höstkampanj 1.000.000 billiga resor

Roger J

Medlem
Kampanjpriser med SAS är onekligen mer intressanta med nya intjäningsreglerna i low economy...
Jag hade räknat med någon intjäningskampanj i Business Class från Sverige eftersom intjäningen sänkts, men har inte sett något ännu. (Typ 5000 extrapoäng efter 10 segment i Business).
 

mry

Medlem
Villkoren som står under kalenderna man får upp när man klickar på bannern på sas.se

Boka: Senast 28 augusti 2012.
Resperiod: 18 september 2012 - 31 maj 2013. Resor till Asien/USA ska vara avslutade senast 2 juni 2013.
Kampanjpriserna gäller ej till Asien/USA under perioden 14 december 2012 - 8 januari 2013.

Priserna gäller vid bokning på sas.se och antalet platser är begränsat. För att hitta de lägsta priserna till Asien/USA bör du vara borta natten mellan lördag och söndag. Inrikes och till Europa visas enkelpriser, till Asien och USA visas tur/retur-priser.
Barn under 2 år (utan eget säte) reser gratis eller med 90% rabatt på flygpriset, beroende på destination. Barn i åldern 2-11 år har alltid 25% rabatt.
 

Homer

Medlem
Priserna är ganska usla om man flyger från annat än ARN, t.ex ser UME/SDL/LLA-LHR ut att ligga på 1500+kr enkel
de flesta datum,
 

Homer

Medlem
Det beror helt och hållet på vilken dag du kollar.
Lägsta biljetten från t.ex Ume-Arn-Lhr Enkel väg ligger på 932sek.

Samma trick som Norwegian, man annonserar ett lågt pris och sen finns det bara någon enstaka biljett under
hela perioden till det priset.

Denna typ av bluff är nytt för SAS, tidigare reor har det funnits hyfsat utbud av de lägst prissatta biljetterna


Det ser bra ut när man tittar på det här
1 000 000 billiga resor! Boka senast 28 augusti
men sen visar det sig att det i bästa fall bara finns en biljett/månad till det priset

Om någon som inte har ARN som hemmaflygplats ska åka till LHR, så är det billigare
att åka BA i Business Class från ARN än köpa genomgående biljett i ekonomi med SAS :)
 

palmen

Moderator
Samma trick som Norwegian, man annonserar ett lågt pris och sen finns det bara någon enstaka biljett under
hela perioden till det priset.

Denna typ av bluff är nytt för SAS, tidigare reor har det funnits hyfsat utbud av de lägst prissatta biljetterna


Det ser bra ut när man tittar på det här
1 000 000 billiga resor! Boka senast 28 augusti
men sen visar det sig att det i bästa fall bara finns en biljett/månad till det priset

Om någon som inte har ARN som hemmaflygplats ska åka till LHR, så är det billigare
att åka BA i Business Class från ARN än köpa genomgående biljett i ekonomi med SAS :)

Är inte detta lite att jämföra äpplen och päron. Priser på en resa LHR-ARN jämför du med tex LLA-ARN-LHR. Att BA har ett riktigt bra pris ARN-LHR i C är ingen nyhet, men om du ska boka BA från LLA-ARN-LHR vad får du för pris då? Eller ska vi börja jämföra priser på sträckan ARN-BKK-SYD (thai) med BKK-SYD (Qantas) och sedan påstå att Qantas är mycket billigare och bättre än Thai?

Vet inte huruvida det faktistk finns 1.000.000 billiga biljetter men jag tittade igår ltie på resa till new york över jul och nyår och hittade ett fåtal biljetter för under 5000 kronor, datumen var dock inte driekt bra för mig. Tittade ltie på andra resmål och hittade massvis med resor till billigaste pris till Malaga, Malta, Amsterdam bland annat.

Vi vet alla att du föredrar BA framför SAS, men att påstå att den enbart finns ett fåtal biljetter (så som hos Norwegian) till de billiga priserna är ren och skär lögn.
 

Homer

Medlem
Är inte detta lite att jämföra äpplen och päron. Priser på en resa LHR-ARN jämför du med tex LLA-ARN-LHR. ? .

Det gör jag inte alls, jag menar att det oftast blir billigare att köpa 2 separata biljetter varav den ena i affärsklass
än en biljett med SAS i ekonomi

att påstå att den enbart finns ett fåtal biljetter (så som hos Norwegian) till de billiga priserna är ren och skär lögn.

Ej så, bekanta upplyste mig om detta och av nyfikenhet tittade jag närmare på saken.
Är utgångspunkten annat än ARN finns det jämfört med tidigare reor bara ett fåtal biljetter till annonserade priser.
Det DU påstår är ren och skär lögn
 

jumbooze

Medlem
Så för en MR ska man sikta på att flyga till EU3 region via ARN/OSL om man är EX-CPH eller har jag missuppfattat?

Är det någon som hittat någon bra deal där?
Det bästa för poäng jag har sett är BCN via ARN/OSL dit och hem. 5000 baspoäng + ev. status.

EU 1: Belgien, Frankrike (Paris, Lyon), Irland, Luxemburg, Nederländerna, Polen, Rumänien, Ryssland, Storbritannien,Tjeckien, Tyskland, Ukraina, Österrike. EU2: Frankrike (Nice), Island, Italien, Kroatien, Schweiz. EU 3: Grekland, Malta, Portugal, Spanien, Turkiet. Gäller fr.o.m. 4 maj 2012.
 
Toppen