Senaste nytt

SAS öppnar Arlanda-Örnsköldsvik i april 2018

mha321

Medlem
Nu ska vi inte vara negativa.... Med lite tur får man ju några år yngre litauiska 737-plan än Nextjets egna ATP eller SAAB 340. Getjets 737 är ju rena ungdomen i jämförelse.

;)
Mja..

GetJets 737or är från 1989, 1990 och 1991.

Det är ju samma ålder som NextJets SAAB 340. Och ATPerna är väl ungefär samma?
 

JoelG

Medlem
Reste med
Sant - man får hålla tummarna för att få kärran från 1991 då.
Reste 2015 med Höga Kusten flyg som flygs av Nextjet vilka tog hjälp av Estonian Air Embraer 170. Verkar inte varit något som var värt att fortsätta med tydligen. Blir SAS för mig. Hellre ATR än 90-talskärran
 

chazzie

Medlem
Det känns spontant som ett sista sprattlande försök att vara kvar på linjen för att inte bara lägga sig platt inför övermakten...

Fördelen är förmodligen viss prispress medan NextJet finns kvar, förhoppningsvis blir det inte allt för dyrt när de (mest troligt) försvinner och SAS är ensamma kvar. Vilka som ska jobba åt NextJet på OER vet jag inte eftersom i princip alla har fått anställning hos SAS :)
 

Silferlood

Medlem
Ni kanske redan har hittat och skrivit om denna kampanj, jag såg den först idag - och oahhh, det var länge sen jag såg en SK kampanj på deras site!

Örnsköldsvik – Stockholm/Stockholm Örnsköldsvik

Booking period: March 6th 2018 to Apr 5th 2018
Travel Period: April 8th 2018 to May 31st 2018

Type of offer: Basic points will be matched with the same amount of Extra points.
Point to account: as soon as flight is registered
 

JoelG

Medlem
SAS byter ut ATR mot 737/320 neo på 6.40 avgången måndag till onsdagar från och med september från Örnsköldsvik. Således blir även en kvällsavgång söndag-tisdag trafikerad av dessa
 

chazzie

Medlem
Enligt flygtorget.se verkar det vara en mycket bra utveckling på linjen och för flygplatsen i Örnsköldsvik! +72% i juli! Även tidigare månader visar god utveckling.

Flygtorget » Flygnyheter » Flygnyheter » SAS-effekt driver upp siffrorna i Örnsköldsvik

Det har även enligt lokalpressen gått väldigt bra, precis som jag förutspådde med den kunskap kring hur många om åkte till Umeå för att flyga förut, så jag tror faktiskt SAS sett en dipp i passagerare från Umeå under våren och sommaren.
 
Toppen