Senaste nytt

Prissättning Stockholm - Thailand jul/nyår 2018/2019

xz0781

Medlem
Är normalt ingen Thailandsresenär (var där senast på 90-talet med familjen). Nu tänkte vi dock vara där enligt rubriken. Vad som förvånar mig är att den bästa förbindelsen dit dvs. Thai till Bangkok och sedan inrikes till Krabi, redan när biljetterna släpps i januari, ligger i prisklassen 13-15.000:- Qatar, Emirates m.fl ligger på samma nivå men med okristliga väntetider på div. flygplatser. Vi pratar om avresa kring 22/12 och hemresa kring 5/1. Visst finns det billigare alternativ t.ex. Ukrainan Airlines (vilket jag inte vill skicka mina kära familjemedlemmar med).
Har nu bitit i det sura äpplet och bokat Thai för totalt 10 personer (varav mig och frugan med poäng & Amex 2-4-1 i First via MUC)
Min fråga är följande:
Gör Thai så här varje år med prissättningen kring de mest attraktiva datumen runt jul/nyår eller är detta år speciellt med en s.k. arbetstagarjulhelg?
 

palmen

Moderator
Det är absoluta peak season, flygbolagen vet att de kan ta dessa priser då, därav prissättningen. Många platser kan dock redan vara reserverad för charterbolagen.
 

xz0781

Medlem
Fast nu var ju problemet att vi var 10 pers och det lär nog vara lite svårt att hitta poängplatser för, med eller utan bilhyror.
 

bankb

Medlem
Vet inte exakt vilka datum du bokat men Thai brukar ha kampanjer under sommaren där de har hyfsade priser även under peak. Vi har kommit undan för 5-6000 kr även i december.

Är i Thailand i princip var 9 månad med familjen. Brukar alltid avvakta rätt länge för att se vad kampanjer har att erbjuda.
 

Mikeswede

Medlem
Aeroflot för ca 9.300 SEK på dina datum. mellan 13-17 h Arlanda till Bangkok. hittat på Momondo. Helt ok flygning !
 
Toppen