Senaste nytt

Kreditkort kopplade till hotellkedjor?

flierman

Medlem
Finns det någon annan kedja som erbjuder kreditkort med intjänande till hotell-poäng förutom Nordic Choice?
 

M.K

Medlem
Deras kreditkort är också otroligt dålig value for money. Betalar hellre med cash än detta. Du behöver spendera 250k på kortet plus 200kr i årsavgift för en natt på deras ok hotell!
 
  • Gilla
Reactions: Gus

flierman

Medlem
Deras kreditkort är också otroligt dålig value for money. Betalar hellre med cash än detta. Du behöver spendera 250k på kortet plus 200kr i årsavgift för en natt på deras ok hotell!

Jag bor mestadels på de hotell som kostar mellan 7500-1000 poäng så jag tycker jag får rätt okej värde för mina pengar, mycket bättre än mitt EuroBonus Mastercard där hotell kostade runt 15000-20000 poäng per natt med samma intjäning 10 p/100 kr.

Dessutom får jag checka ut 1600 och får 75 kr per kväll som jag kan köpa en öl för...jag är helt nöjd. Dessutom kan jag tanka in lite poäng från COOP vid behov. Fick dessutom trippla poäng och dubbla poäng under året.
 
Deras kreditkort är också otroligt dålig value for money. Betalar hellre med cash än detta. Du behöver spendera 250k på kortet plus 200kr i årsavgift för en natt på deras ok hotell!
Har man kortet så börjar man på Silver. Då räcker det med 20 nätter eller 50000 poäng för bli Guld då är kortet gratis.
 

M.K

Medlem
Jämför du med t ex Elite där du får en t&r i business med SAS till t ex Miami för samma spend anser iaf jag att det är uselt då jag gillar premiumflygningar och hotell. Silverstatusen på Choise är dessutom mycket enkel att behålla utan kortet. Bara fem nätter.

Man ska dock självklart välja kort efter sina personliga preferenser.
 

flierman

Medlem
Jämför du med t ex Elite där du får en t&r i business med SAS till t ex Miami för samma spend anser iaf jag att det är uselt då jag gillar premiumflygningar och hotell. Silverstatusen på Choise är dessutom mycket enkel att behålla utan kortet. Bara fem nätter.

Man ska dock självklart välja kort efter sina personliga preferenser.

Absolut, som livet ser ut nu så är flygresor inte så aktuella men däremot en hel del hotell längst vägarna (med hund som Nordic choice alltid tillåter) och då får jag en natt för 75000 kr spend och ofta mindre då jag får lite trippla och dubbla poäng.
 

M.K

Medlem
Är inte deras budgethotell otroligt billiga? Typ 500:-. Ger isf en return på 0,666% på 75000:-

Finns många kort som ger över 1% tillbaka i värde

Edit. Fortfarande sur över att de förstörde ett ok program för sina kunder med högst spend. Bodde mycket på Clarion innan och har även haft guld tidigare, därav min negativitet.
 
Last edited:
Toppen