Senaste nytt

SAS Bygger ut fast track i Köpenhamn

Var precis inne på SAS hemsida för att ladda upp med ammonution inför Måndagens resa med SN då jag tänkt använda fast track, och SAS personal fortfarande inte lärt sig att man har tillgång till Fast tracken med EBG och flyg inom Star Alliance. Såg då att man tydligen ska bygga ut Fast track'en under hösten, ser fram emot detta då detta ofta är långa köer under "peak hours".

We are expanding Fast Track at Copenhagen Airport in the fall of 2012, which will significantly increase capacity.

http://www.sas.dk/en/Travel-info/At-the-airport/SAS-Fast-Track/
 

xmit

Medlem
Det lär väl inte hända, men det hade varit riktigt trevligt med en "fast track" genom passkontrollen till icke Schengen också.
Är ju surt att sitta i SL och behöva "gå tidigt" för att det är lång kö i passkontrollen...
 

A380*G

Medlem
Det lär väl inte hända, men det hade varit riktigt trevligt med en "fast track" genom passkontrollen till icke Schengen också.
Är ju surt att sitta i SL och behöva "gå tidigt" för att det är lång kö i passkontrollen...

Jag har aldrig behövt stå mer än max 3-4 min i kön där. Vilka tider åker du?
 

Agö

Medlem
Yes, såg detta häromdagen på skylt inne i Fast Tracken. Tydligen ska det bli ett tredje band. Det är positivt på morgonen när köerna till befintliga två band kan vara rätt häftiga.
 

xmit

Medlem
Jag har aldrig behövt stå mer än max 3-4 min i kön där. Vilka tider åker du?

JAg upplever det som Kristofer också skriver att det främst är inför vissa USA-avgångar och då det även är en del Londonflyg och/eller övrigt som ökar på det hela. men det är ju inte varje gång där är lång kö direkt.

Det skulle ju kunna lösas liknande där bolag har separat kö vid boarding för C / F & Guld etc.
Står det personer i den kön så har de företräde annars plockar man in från "vanliga" kön.
 
Toppen