Homer
Medlem
Vet inte vad som är farligast. En brittisk elitsoldat eller en dansk matrona.
Du menar ILSA och gänget ?
Vet inte vad som är farligast. En brittisk elitsoldat eller en dansk matrona.
Även jag har haft premiär ikväll med SAS Ireland, ombord på tre veckor gamla EI-SIE.
Av för mig oklar anledning hade flygplanet stått på Heathrow hela dagen vilket ledde till ytterligare en premiär för mig på aktuell flygplats - nämligen gate A1 vilket innebär buss till flygplanet.
Som.
Var.
Iskallt!
Och därmed behövde en ordentlig överspolning med avvisningsvätska. Samtligt som temperaturen i kabinen sakta med säkert blev olidligt varm. Att man aldrig ska vara nöjd...?
Summerat som även föregående skribenter nämnt var egentligen enda skillnaden tillägget ”Ireland” vid främre vänstra dörren och på safety card. Och så klart brittiskt flight deck (standard?) och ombordpersonal som hade tydlig östeuropeisk brytning (också det standard). Och inte ett ord yppades på svenska/norska/danska.
Och just det, jag fick känslan att samtlig ombordpersonal förutom purser var väldigt oerfarna. Det viftades hej vilt och så pass osynkroniserat under säkerhetsgenomgången att sekvensen kunde varit tagen ur en Monty Python-sketch.
Låter ju absurt! Om mer än 6 pesoner behöver op-upas varför flyttar man inte bara skylten en rad (och re-seatar övriga passagerare). Och vilken skillnad är det på stolen i Plus jämfört med minus om man inte får servicen?? Hur höll de reda på vilka som skulle ha service och inte?