Senaste nytt

Hyrbil Mallorca

Hej!

Har fundering kring hyrbilar på Mallorca. Någon som hyrt bil där och vet något mer om dessa mindre bolag som (Drivalia,Rhodium,Centauro)?

Hittar liksom kombi-bilar för 600kr för 6 dagar från dessa bolag, vilket låter alldeles för billigt. Även Goldcar som jag själv använt innan kostar liknande. Men medans Avis och Hertz tar 3-4000kr för samma vistelse?
 

fcx

Medlem
Hej!

Har fundering kring hyrbilar på Mallorca. Någon som hyrt bil där och vet något mer om dessa mindre bolag som (Drivalia,Rhodium,Centauro)?

Hittar liksom kombi-bilar för 600kr för 6 dagar från dessa bolag, vilket låter alldeles för billigt. Även Goldcar som jag själv använt innan kostar liknande. Men medans Avis och Hertz tar 3-4000kr för samma vistelse?

Kolla vad för försäkringar som ingår.
 

JimmyH

Medlem
Vi hyrde av en av dom billiga och okända , bilen var det inget fel på men att vänta 3 timmar på en parkering för att få ut bilen lärde mig att aldrig göra om det misstaget igen.

Namnet var Record Go men det var allt annat än go
 

Bryant

Medlem
Jag har hyrt flest gånger hos Sixt men de senast gångerna har vi använt oss av rentalcars och bokat av record GO. Det har fungerat bra även om Sixt har roligare bilar. Förra sommaren hyrde vi bil i tre veckor via rentalcars (record GO) för halva priset jämfört med hertz. Goldcar är testat och jag gör aldrig om det.

Record GO och Sixt finns i terminalen. Centauro osv kräver en bussresa till deras kontor. Värt mycket att välja ett företag som har kontor i terminalen.
 

xz0781

Medlem
Hyr i april via Auto Europe där Budget står som slutlig uthyrare med något som AE kallar "Super Cover" som funkar som en slags självriskeliminering. Mellanklassbil 4 dygn för 77 Euro. Budget finns inom flygplatsen utan bussfärd. Låter väl inte som något man skulle behöva oroa sig för?
 

lilly k

Medlem
Har hyrt bil via Centauro 3 gånger och det har fungerat fint. Bussresa visserligen men en kort sådan. Ingen kö när vi kom fram till skillnad från köerna till uthyrarna i terminalen.
 

Voyageur

Medlem
Värt att notera är att när jag hyrde för 2 år sedan bil på Mallorca så fanns det inget egentligt val till en total självrisk eliminering som också var dyrare än själva bilhyran. Valet var 1000euro i deposit även om du hade ett kort med försäkring, eller betala ett hutlöst pris för deras försäkring. Hyrde då från RecordGo.
 
Hyr i april via Auto Europe där Budget står som slutlig uthyrare med något som AE kallar "Super Cover" som funkar som en slags självriskeliminering. Mellanklassbil 4 dygn för 77 Euro. Budget finns inom flygplatsen utan bussfärd. Låter väl inte som något man skulle behöva oroa sig för?

Känns som att budget kan vara något i så fall. Rimligt pris också och slippa bussfärd till någonstans utanför flygplatsen.
 
Värt att notera är att när jag hyrde för 2 år sedan bil på Mallorca så fanns det inget egentligt val till en total självrisk eliminering som också var dyrare än själva bilhyran. Valet var 1000euro i deposit även om du hade ett kort med försäkring, eller betala ett hutlöst pris för deras försäkring. Hyrde då från RecordGo.

Kollade lite mer vad som ingick osv i vissa av dessa billigare bolag och som du säger så fanns det ett krav att ge en deposition på cirka 1400euro, vilket är riktigt galet...
 

Patrik

Medlem
Tips: Ha koll på kampanjer och kolla priser på britishairways (de brukar vara helt ok jämfört med att boka direkt och andra föraren ingår då som baec bonus), har hyrt på Mallorca flera gånger och betalat 2000-2500 för en vecka med avis, hertz och sixt.
 
Toppen