Senaste nytt

Ett trevligt hotell med lagom distans till Hyde Park i London: 5-8 juli 2018

Smuffe

Medlem
God afton resekamrater!

Det råkar som bekant hända saker kring en löningsfredag...
Jag fick ett infall i fredags och betalade för en biljett till Roger Waters - US + THEM med bl.a. fantastiska Seasick Steve och Richard Ashcroft som förband på Hyde Park i London den 6 juli.

Nu måste jag hitta ett hotell som ligger på en lagom distans från Hyde Park och samtidigt relativt centralt men det behöver inte vara mitt i smeten eftersom budgeten inte täcker de hotell som vill ha 6000-35000 kronor för tre nätter som jag har sett...
Vanligtvis ligger ju Hilton och de andra vid Heathrow på mellan 700-1500kr per natt...

Ni som frekvent besöker London, vad har ni för alternativ och förslag på hotell i stan eller dess närhet samt inkluderar lättillgängliga kommunikationsmedel såsom buss och tunnelbana som är enkelt att ta sig till Hyde Park och SOHO?

Mitt huvudmål är ju Hyde Park och jag vet en fantastisk bar i SOHO men vill besöka rockbarer i centrala London när giget är slut.

Ett fantastiskt bra hotell bör ligga på MAXIMALT c:a 4500kr för tre nätter mellan den 5 juli och 8 juli, dock önskvärt om det är betydligt lägre än så.

Så... Vad har ni för tips? :)

Trevlig kväll!
Capture+_2018-02-26-22-00-16.png
 

Fredrik

Medlem
Jag ska vara ärlig och säga att med den budgeten kan du nästan direkt gå till booking.com och söka vad som finns på den prisnivån. London är svindyrt och de lägsta priser jag hittar på kedjorna vid en snabbtitt är klart över 100 pund/natten om du inte är beredd att bo långt från Hyde Park.
 

Jönsson

Medlem
God afton resekamrater!

Det råkar som bekant hända saker kring en löningsfredag...
Jag fick ett infall i fredags och betalade för en biljett till Roger Waters - US + THEM med bl.a. fantastiska Seasick Steve och Richard Ashcroft som förband på Hyde Park i London den 6 juli.

Nu måste jag hitta ett hotell som ligger på en lagom distans från Hyde Park och samtidigt relativt centralt men det behöver inte vara mitt i smeten eftersom budgeten inte täcker de hotell som vill ha 6000-35000 kronor för tre nätter som jag har sett...
Vanligtvis ligger ju Hilton och de andra vid Heathrow på mellan 700-1500kr per natt...

Ni som frekvent besöker London, vad har ni för alternativ och förslag på hotell i stan eller dess närhet samt inkluderar lättillgängliga kommunikationsmedel såsom buss och tunnelbana som är enkelt att ta sig till Hyde Park och SOHO?

Mitt huvudmål är ju Hyde Park och jag vet en fantastisk bar i SOHO men vill besöka rockbarer i centrala London när giget är slut.

Ett fantastiskt bra hotell bör ligga på MAXIMALT c:a 4500kr för tre nätter mellan den 5 juli och 8 juli, dock önskvärt om det är betydligt lägre än så.

Så... Vad har ni för tips? :)

Trevlig kväll!
Visa bifogad bild 73700

Låter mycket trevligt. Man kan undra varför det är en bild på Battersea på affischen om dom ska spela i Hyde Park? Battersea power station är ju annars en annan vanlig konsertplats. :)
 

mha321

Medlem
Sitter du på några poäng i något program? I London har jag rätt ofta hittat vettiga deals för points+cash på Radisson tex.
 

Smuffe

Medlem
Sitter du på några poäng i något program? I London har jag rätt ofta hittat vettiga deals för points+cash på Radisson tex.

Dessvärre inte... Jag söker med ljus och lykta för att utnyttja mina 59K EB-poäng med SAS fram och tillbaka men de har inga bonusplatser just nu. Kanske kan bli aktuellt att köra "Cash+Points" om inventing dyker upp på torsdagsdealen eller annat.
I övrigt har jag inga hotellpoäng att utnyttja.

Rent krasst, jag har varit i London vid ett tillfälle och med flygexpresståget så tog det inte lång tid in till SOFO med ett byte...
Så lägger jag till 15 min med en restid på 45-60 min enkel väg så kan jag ju övernatta vid Heathrow.
Dock så är det trevligare att bo närmare Hyde Park, SOFO eller inom 30-45 min från Hyde Park (London är stort) och det måste inte vara en kedja som kostar multum.
Jag slänger mest ut frågan rent allmänt om någon har ett tips på ett rent och städat rum, en frulle som ingår, bra läge så man inte går vilse eller att det tar en evighet att ta sig till hotellet under en obskyrt onormal tid på dygnet.
Inga konstigheter, inga krav på lyx utan sunt förnuft och allmänt bra och trevligt till en rimlig kostnad kontra distans och tid till Hyde Park, SOFO och trevliga rock- och metal-barer/klubbar som spelar riktig musik. :cool:
 

Smuffe

Medlem
Det här hotellet gillar jag, ligger nära Kensington Gardens / Hyde Park och alldeles intill Picadilly line. South Kensington Hotels | Radisson Blu Edwardian Vanderbilt spräcker det din budget, snittpriset just nu är 2200kr/natt inkl frukost.
Men som nämnts ovan, gå till trivago eller liknande och se vad du hittar.

Grymt tips!
Jag vet att London är dyrt på en hel del saker (jag har å sökt om en utbildning med start i höst och rådet som jag fick var att bo på campus om jag inte ville bo i en uggen mörk källare utan någon värmekälla för minst £500-750 i månaden eller någon timme utanför London.)

Jag ska kolla in hotellet via Momondo och djungla mig runt bland Trivago, hotels och andra siter för att kika in priset på Kensington Gardens. :)
 
Toppen