Senaste nytt

Lufthansa och affärsklassgardinen

Agö

Medlem
Jag flyger inte Lufthansa särskilt ofta men det blir väl en fyra ben per år i affärsklass. Jag har noterat att gardinen till affärsklass genomgående - de senaste sju benen - har varit öppen och att det varit fritt fram för ekonomiklasspassagerare att beflocka affärsklassdelen, dessutom i någon form av ostrukturerad kö. Jag har dessutom hört samma från andra som flyger Lufthansa Business ofta.

Vad är detta för nytt tilltag? I skrivande stund står det tre japaner från ekonomiklass i kö vid rad 1 och 2. Är det nya direktiv om att gardinen inte längre behövs? Halva poängen med att flyga affärsklass är ju lugn och ro.

Tankar?
 

EBGGOT

Medlem
Jag flyger inte Lufthansa särskilt ofta men det blir väl en fyra ben per år i affärsklass. Jag har noterat att gardinen till affärsklass genomgående - de senaste sju benen - har varit öppen och att det varit fritt fram för ekonomiklasspassagerare att beflocka affärsklassdelen, dessutom i någon form av ostrukturerad kö. Jag har dessutom hört samma från andra som flyger Lufthansa Business ofta.

Vad är detta för nytt tilltag? I skrivande stund står det tre japaner från ekonomiklass i kö vid rad 1 och 2. Är det nya direktiv om att gardinen inte längre behövs? Halva poängen med att flyga affärsklass är ju lugn och ro.

Tankar?


Jag har också märkt det på slutet och jag är väldigt förvånad! Mina 4 leg förra veckan i LH C var alla med öppen gardin ...
 

FF#1

Medlem
Åkte 2 legs LH i november, ett med öppen gardin och ett med stängd. det går ut för.
Körde 2 legs Swiss dagen innan, där var den tvärstängd efter någon minut uppe i luften.
 

Senator

Moderator
Åkte 2 legs LH i november, ett med öppen gardin och ett med stängd. det går ut för.
Körde 2 legs Swiss dagen innan, där var den tvärstängd efter någon minut uppe i luften.

Totalt stängt idag på LX1249 från Arlanda. "Bara" två rader med Business, men toppen service. Sen att SAS Ground Handling hade noll koll är en annan femma.

Att Lufthansa med det som visas upp just nu har fem stjärnor hos Skytrax visar säger två saker:
Skytrax kan köpas för pengar
Lufthansa är villig att betala för "false advertising"
 

Tockstew

Medlem
Kan intyga att detta oskick även förekommer i C på long haul. Dock lite oklart hur det förhöll sig med premium economy toaletterna.....det kan, säger kan, ha varit så att de låg på ”fel” sida skynket...
 

johhenrik

Medlem
Så var det för ett år sen också. Jag klagade o de sa, ok, sen gjorde de inget åt det. Var spring hela tiden till toaletten.

Detta på flera ben på några dagar.
 
Toppen