Senaste nytt

Park Inn eller Radisson Blu i Malmö?

Thornado

Medlem
Hej!

Behöver bo en natt i Malmö under påskhelgen och eftersom Club Carlson/Radisson Rewards har sin Dream Deals-kampanj nu så är det bra pris på både Park Inn och Radisson Blu.
Finns det några starka argument för det ena eller det andra hotellet? Radisson är ca 200 kr dyrare och jag ska inte tillbringa särskilt mycket tid på hotellet (anlända, byta om, vara på bröllop resten av dagen, och sen sova), men det vore ju till exempel trevligt med en bra frukostbuffé.
 

lilydock

Medlem
Det beror verkligen på läge i det här fallet. Blu ligger lite mer off från city, men inte heller Radisson är supercity.

Scandic har också sina easter deals, om du behöver något väldigt centralt.
 

jerixon

Medlem
Ehh...

Tar mindre än 5 min att gå från Radisson till Tågstationen...
Så vet inte om jag skulle klassa det som utanför city :)

Det beror verkligen på läge i det här fallet. Blu ligger lite mer off från city, men inte heller Radisson är supercity.

Scandic har också sina easter deals, om du behöver något väldigt centralt.
 

jonten

Medlem
Bra hotell bägge två, jag bor nästan alltid på Park inn. Betalar ofta 600-900:- natten samt att det är smidig parkering under hotellet.
Blu större rum, men äldre standard. Som CCC alltid uppgraderad, bra frukost men oftast dubbelt så dyrt.
 

jerixon

Medlem
Absolut OK hotell, men parkeringen under hotellet har varit full på samtliga mina besök så jag har fått leta parkering på gatorna runt omkring.
Inte lika roligt.
200kr skillnad hade jag valt Radisson Blu absolut :)

Bra hotell bägge två, jag bor nästan alltid på Park inn. Betalar ofta 600-900:- natten samt att det är smidig parkering under hotellet.
Blu större rum, men äldre standard. Som CCC alltid uppgraderad, bra frukost men oftast dubbelt så dyrt.
 

jonten

Medlem
Absolut OK hotell, men parkeringen under hotellet har varit full på samtliga mina besök så jag har fått leta parkering på gatorna runt omkring.
Inte lika roligt.
200kr skillnad hade jag valt Radisson Blu absolut :)
För mig brukar det vara större skillnad, och du vet ju vart jag jobbar. Varenda krona räknas..
Men 626:- per natt är ett jävla bra pris (random natt mars)
2018-02-23_12-57-48.jpg
 
Toppen