Senaste nytt

Bästa Hilton i Chicago?

011430121

Medlem
@Amoss Låter trevligt! Hur många dagar bodde du där?

Tror inte riktigt jag har så god chans att bli uppgraderar då vi stannar 1 vecka. Velar än vilket av hotellen vi ska välja. Har som jag nämnde ovan Hilton Garden Inn Chicago Downtown/Magnificent Mile och även Hilton Chicago/Magnificent Mile Suites och Conrad Chicago. Helt klart är HGI billigast och fråga är om det är värt ca $600 mer för de övriga två hotellen?!?
Jag skall inte lägga mig i ditt boende, men har du status klar för året, så att du inte behöva hoppa runt på de olika Hiltons, 7 nätter kan ge 7 stays!
 

Amoss

Medlem
Tidigare hade Amex o Hilton kredtkort ihop. När de sen bröt fick jag permanent HHG.
Men det betyder inge mer bonus än att jag slipper hoppa runt på olika hotell. Lycka till.
 

Maja

Medlem
Jag skall inte lägga mig i ditt boende, men har du status klar för året, så att du inte behöva hoppa runt på de olika Hiltons, 7 nätter kan ge 7 stays!
Är HHD tom 03/19 så har inget behov av det. Och att matcha mig till HHD till 03/20 verkar inte gå denna gång då de inte verkar matcha mot BW Diamond Select som jag också har.

Så att hoppa runt på 7 olika ställen är det ingen vits med alls. Dessutom hade det inte varit genomförbart när jag har maken och dottern med mig denna resa. Vet inte om jag har orkat med det själv heller. Tanken är att det ska vara lite ledighet och firande av min 40-års dag denna resa. ;)

Men tack för tipset och omtanken! :)
 

011430121

Medlem
Är HHD tom 03/19 så har inget behov av det. Och att matcha mig till HHD till 03/20 verkar inte gå denna gång då de inte verkar matcha mot BW Diamond Select som jag också har.

Så att hoppa runt på 7 olika ställen är det ingen vits med alls. Dessutom hade det inte varit genomförbart när jag har maken och dottern med mig denna resa. Vet inte om jag har orkat med det själv heller. Tanken är att det ska vara lite ledighet och firande av min 40-års dag denna resa. ;)

Men tack för tipset och omtanken! :)
Först ett grattis i förskott på födelsedagen.
Förtydliga för andra man behöver inte bo på sju ställen, det räcker med två och bor varannan natt på dessa
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Maja

Medlem
@011430121 Tack! :D

Bra med förtydliganden för andra, men som sagt var, inte aktuellt att packa ihop familjen inför varje övernattning. Det blir dessutom dyra nätter då jag lyckats boka HGI Mag Mile till en riktigt bra rate för hela min vistelse, än om jag skulle börja boka om och växla mellan två hotell. :eek::)
 

Griffin

Medlem
Ska bo en helg i centrala Chicago en helg i början av mars och har inte mycket erfarenhet av staden annat än på och runt ORD, om det nu är en "erfarenhet"... För mina valda dagar hittar jag tillgänglighet för mellan 150 USD (Hilton) och 205 USD (Drake), med LondonHouse och EmbassySuites samt MagnificentMile Suites på priser mellan de två. Har läst i tråden, men har ändå lite svårt att värdera vad som ger bäst värde. Ingen status. Vad är då värde? Ja, jag vet inte, trevligt rum, bra läge för den som besöker de centrala delarna för första gången, och inom en budget som ovan. Eller är det mer värt att gå ner en prisklass till de varumärken där frukost traditionellt ingår, tex Hampton Inn? Det matchar ju inte en "helgfrukost" på stan, men man blir ju mätt, om än får några timmar..
 

jumbooze

Medlem
Ska bo en helg i centrala Chicago en helg i början av mars och har inte mycket erfarenhet av staden annat än på och runt ORD, om det nu är en "erfarenhet"... För mina valda dagar hittar jag tillgänglighet för mellan 150 USD (Hilton) och 205 USD (Drake), med LondonHouse och EmbassySuites samt MagnificentMile Suites på priser mellan de två. Har läst i tråden, men har ändå lite svårt att värdera vad som ger bäst värde. Ingen status. Vad är då värde? Ja, jag vet inte, trevligt rum, bra läge för den som besöker de centrala delarna för första gången, och inom en budget som ovan. Eller är det mer värt att gå ner en prisklass till de varumärken där frukost traditionellt ingår, tex Hampton Inn? Det matchar ju inte en "helgfrukost" på stan, men man blir ju mätt, om än får några timmar..
Hej,
Har du status på Hilton?
Får du bra pris på stay.hilton.com/mvp/ ?

Jag har en förkärlek för sängarna och läget på LondonHouse men de har dålig statusfrukost men om du ska ut på stan och äta frulle så kvittar det.
 

pswe

Medlem
Ska bo en helg i centrala Chicago en helg i början av mars och har inte mycket erfarenhet av staden annat än på och runt ORD, om det nu är en "erfarenhet"... För mina valda dagar hittar jag tillgänglighet för mellan 150 USD (Hilton) och 205 USD (Drake), med LondonHouse och EmbassySuites samt MagnificentMile Suites på priser mellan de två. Har läst i tråden, men har ändå lite svårt att värdera vad som ger bäst värde. Ingen status. Vad är då värde? Ja, jag vet inte, trevligt rum, bra läge för den som besöker de centrala delarna för första gången, och inom en budget som ovan. Eller är det mer värt att gå ner en prisklass till de varumärken där frukost traditionellt ingår, tex Hampton Inn? Det matchar ju inte en "helgfrukost" på stan, men man blir ju mätt, om än får några timmar..
Jag gillar Drake för dels läget med utsikten över sjön och dels för den gamla klassiska stilen, tänk Waldorf Astoria före renovering med dess för- och nackdelar, allt är inte längre tipp topp men med en hel del känsla.
 

Maja

Medlem
LondonHouse då ändå måste ut och äta är mitt förslag. Gillade läget och sängarna.

HGI Mag mile var okej, nära till Weber grill som har helt ok frukost. Vet ej vad den kostar för betalande gäster dock.
 

Resenären

Medlem
image.png
Mkt off topic, men igår i Chicago, the Windy City.
Se till att de har bra värme på hotellet.
 
Toppen