Senaste nytt

Bästa Hilton i Chicago?

Maja

Medlem
Har lagt en bokning på Hilton Garden Inn Chicago Downtown/Magnificent Mile. Fick rummet för $139+tax just nu. Frukosten serveras i Weber Grill om jag förstår saken rätt? Plus/minus kring det?

Har Conrad Chicago och Hilton Chicago/Magnificent Mile Suites som övriga bokningar. Jag vet att det är ganska stor skillnad på dessa hotell. Men tänk familjesemester, visserligen är det visst firande av min 40-års dag, men en vettig frukost och bra sängar är viktiga punkter.

LondonHouse gillade vi starkt i somras, men nu har ju frukostalternativet där blivit rent ut sagt vedervärdigt för vår familj.
 

Amoss

Medlem
Har just bott pa Magnificent Mile Suites i Bauhouse sviten. Blev uppgraperad som HHG. Riktigt nice svite med tva stora rum, ett matbord for atta personer men med porslin for fyra. Frukost i loungen var mer an ok. Mellan 17-20 serverades nagot varmt med lite grönsaker. Dock kostade ol $6 och vin $8.
 

jumbooze

Medlem
Jag gillar Weber grill frukosten, inte jättestort utbud men de har en jättegod french toast ;)
Annars för frukost så är DT Mag Mile bra ( har för mig jag uppgraderade till varm också ).
 

Maja

Medlem
@jumbooze DT Mag Mile är inte med i matchen denna gång. De ligger så mycket högre i pris att det inte är ett alternativ.

Lutar åt HGI. Tror säkert att Weber Grill är helt ok som frukostalternativ, är rummen jag funderar lite över hur slitna de är.

Helt klart så har vi mest rumsyta på Hilton Mag Mile Suites, men som sagt var, det finns för och nackdelar med alla... Hade helt klart hållit kvar vid London House om frukosten bara inte hade blivit så miserabel där.
 

jumbooze

Medlem
Lutar åt HGI. Tror säkert att Weber Grill är helt ok som frukostalternativ, är rummen jag funderar lite över hur slitna de är.
Har bott på HGI Downtown Mag Mile kanske 8 gånger, vill minnas att de senaste gångerna ( förra året ) och fick typiska HGI rum, ingen lyx men det var helt och rent och hyfsad hög våning för OK utsikt och lugn. Läget är praktiskt för det är området jag befinner mig mest i...
 

Amoss

Medlem
Toppen