Senaste nytt

Gratis uppgradering på Heathrow Express som Star Alliance Gold

Kris

Medlem
Åker med Expressen säkert 10 gånger i månaden, aldrig varit ett problem.
Jag är inte lika frekvent användare av Expressen, men åker den då och då. Lite överraskande att beläggningen i First är så låg (nästan varje gång jag åker) med tanke på denna kampanj. Borde ju finnas några *G där ute...

Hur upplever ni andra mängden resenärer i First?
 

Kris

Medlem
Låg. I regel ensam eller någon enstaka ytterligare pax. Det är väl för att tjänsten får ses som en excess, med hänsyn till transporttid.
Tänkte att även om det är excess så borde det vara många som har fri uppgradering via *G. Å andra sidan går det ju en del avgångar om dagen...med många vagnar osv.
 
jag upplever att det alltid är typ 5 personer i First vagnen, varav minst 3 alltid har ett guldkort. Sen flyger jag ju generellt med SAS och då blir man ju biased då alla vi G* åker tillsammans.

Sen tror jag väldigt få vet om det, de andra som är G* på mitt jobb har ingen aning.
 

Hachans

Medlem
Bekvämt å bra! ;) Mycket åktid för pengarna...

Beror ju helt på var man ska/var man åker från. På fredag ska jag till Heathrow från Radisson Vanderbilt. Då kan jag välja mellan att ta tunnelbanan direkt från precis utanför hotellet, stå ut i 40 minuter utan byte eller någonting och sen komma fram, alternativt byta tunnelbana en gång mitt i centrum under rusningen och sen asa mig upp och betala för Expressen på Paddington.

Men som sagt, beror på var man ska - hade jag varit närmare Paddington absolut!
 
Toppen