Senaste nytt

Ny flygplanstyp på TG658. Ombokad från First till Business

Hej,

Jag såg precis att Thai bytt från en B747 med first cabin till A350 utan first cabin mellan BKK och ICN. Ska åka denna flight den 24 Augusti och blev såklart lite besviken när jag såg att det inte längre var first på detta ben.

Thai S18 service changes as of 26JAN18 :: Routesonline

Normalt får jag mail när det är minsta lilla förändring i tidtabellen eller liknande. Men denna ändring har jag inte blivit notifierad om över huvud taget. Är det normalt?

Det är inte hela världen eftersom jag anländer med Thai F från SYD till BKK, det som gör mig mest besviken är att vi inte längre får tillgång till FCL i BKK i väntan på flyget vidare till ICN.

Hur hade ni agerat i detta läget? Antar att det är svårt att snacka sig till FCL access när man inte längre har en biljett i F?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

palmen

Moderator
Hej,

Jag såg precis att Thai bytt från en B747 med first cabin till A350 utan first cabin mellan BKK och ICN. Ska åka denna flight den 24 Augusti och blev såklart lite besviken när jag såg att det inte längre var first på detta ben.

Thai S18 service changes as of 26JAN18 :: Routesonline

Normalt får jag mail när det är minsta lilla förändring i tidtabellen eller liknande. Men denna ändring har jag inte blivit notifierad om över huvud taget. Är det normalt?

Det är inte hela världen eftersom jag anländer med Thai F från SYD till BKK, det som gör mig mest besviken är att vi inte längre får tillgång till FCL i BKK i väntan på flyget vidare till ICN.

Hur hade ni agerat i detta läget? Antar att det är svårt att snacka sig till FCL access när man inte längre har en biljett i F?
Det har ju ändrats en hel del i Thais flotta på sistone för sommar-tabellen.
Har man inte tillgång till First loungen när man ankommer i First och åker vidare i Business, hade för mig att man fick det men kan ha fel.
Om man inte får det kan du ju alltid försöka även om jag tror chanserna är små, de kommer inte se vad du bokat innan.
 
Om du ankommer i TG F så har du tillgång i loungen om det inte finns någon F med thai på nästa ben och du reser i C.

Har man inte tillgång till First loungen när man ankommer i First och åker vidare i Business, hade för mig att man fick det men kan ha fel.

Se på tusan! Jag läste alldeles för snabbt, men ni verkar ha rätt!

Access: "Royal First Class passengers departing the same day on TG operating flight"
Domestic Lounges | On Ground | Thai Airways

Tack för informationen! :)

Det har ju ändrats en hel del i Thais flotta på sistone för sommar-tabellen.

Haha, ja. De kanske till och med hinner ändra tillbaks till en B747 innan min resan ;)
 
  • Gilla
Reactions: Gus

squeezen

Medlem
Sen har nog tråden hamnat lite snett i ”SAS group och eurobonus”

Var väl en hel del diskussion om samma grej fast gällande KIX-BKK och vice versa för 1-2v sedan
 
Obs du kommer tyvärr inte få en timmes massage på spat om du reser vidare i C utan en kortare variant men golfibilen står dock och väntar på dig vid ankommande gate

Det är jag okej med. Är lite för rastlös för 1 timma massage ändå :)

Känner du till några andra saker som är sämre för att man reser vidare i Business?

Sen har nog tråden hamnat lite snett i ”SAS group och eurobonus”

Oj! Har anmält inlägget och bett att det flyttas. Tack!
 

NotRyan

Medlem
Det är jag okej med. Är lite för rastlös för 1 timma massage ändå :)

Känner du till några andra saker som är sämre för att man reser vidare i Business?



Oj! Har anmält inlägget och bett att det flyttas. Tack!
Du får masa dig till gaten själv från F-loungen och sen åker du ju i Business förstås....
 
Toppen