Senaste nytt

Behålla Swiss Business eller boka om till SAS Business?

Nimbus

Medlem
Hur brukar ni göra? Jag har en 241 bokad tur och retur till JFK i sommar med LX Business, men ser nu att SK har platser över i Business på avresedagen. Jag slipper alltså en connection om jag tar SK istället. Ska jag ringa och ändra bokningen för ditresan (går det?) eller måste jag avboka hela resan, få tillbaka 241, och göra en ny bokning med SK till EWR och ursprungliga rutten hem från JFK med LX? Med det sistnämnda finns väl risken att när bokningen är avbokad så finns inte awardplatserna kvar och jag kan inte boka om dem? Hur skulle ni ha gjort?
 

aruba1

Medlem
Hur brukar ni göra? Jag har en 241 bokad tur och retur till JFK i sommar med LX Business, men ser nu att SK har platser över i Business på avresedagen. Jag slipper alltså en connection om jag tar SK istället. Ska jag ringa och ändra bokningen för ditresan (går det?) eller måste jag avboka hela resan, få tillbaka 241, och göra en ny bokning med SK till EWR och ursprungliga rutten hem från JFK med LX? Med det sistnämnda finns väl risken att när bokningen är avbokad så finns inte awardplatserna kvar och jag kan inte boka om dem? Hur skulle ni ha gjort?
Du kan ringa Tallin och ändra din avresa till SAS. Du behöver inte avboka något. Om du inte är EBD tillkommer 150 kr per person för ändring av resa.
 

palmen

Moderator
Hur brukar ni göra? Jag har en 241 bokad tur och retur till JFK i sommar med LX Business, men ser nu att SK har platser över i Business på avresedagen. Jag slipper alltså en connection om jag tar SK istället. Ska jag ringa och ändra bokningen för ditresan (går det?) eller måste jag avboka hela resan, få tillbaka 241, och göra en ny bokning med SK till EWR och ursprungliga rutten hem från JFK med LX? Med det sistnämnda finns väl risken att när bokningen är avbokad så finns inte awardplatserna kvar och jag kan inte boka om dem? Hur skulle ni ha gjort?
Jag skulle bokat om till SAS då jag tycker de är bättre. Du får testa Swiss åt andra hållet sen.
 

Hafermann

Medlem
Jag gillar att flyga LX business, men jag tycker också att SK har en riktigt bra produkt. Ganska jämförbara både vad gäller hårdvara och mjukvara. Det som LX är överlägsna på är loungerna i E-terminalen, Zürich. Men jag hade i ditt fall valt att flyga SK.
 
Toppen