Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

Blev ombokad från Chicago-Arlanda till Chicago-Munchen-Arlanda i torsdags, kom fram 7 timmar för sent. Loggade ett case i lördags och 09.46 i morse kom detta:

Bra att du hör av dig. Jag ber om ursäkt för att din resa med oss inte gick som planerat.

Den inställda flygningen som du råkade ut för orsakades i detta fall av en händelse inom SAS kontroll. Vi kommer därför att ersätta dig enligt EU261/2004 med 2 x SEK 5952 (motsvarande EUR 1200). Pengarna kommer att finnas tillgängliga på ditt bankkonto senast inom en vecka.

Ha en fin dag!

Bra SAS!
 

palmen

Moderator
Måste också ge en eloge till hur snabbt det gick att få ersättning för min inställda lfight i fredags till New York.
Skickad ein ett claim igår kväll vid 23, valde engelska av någon anledning.
Idag vid 12-tiden fick jag ett mail som sa att de skulle sätta in 600€ på mitt konto. Var underskrivet med ett välkänt namn som jobbar i Tallinn.
Lämnade två andra klagomål och ersättningsanspråk för samma resa där jag valde svenska, dessa har inte blivit hanterade ännu, men de kanske är lite mer komplicerade än en väldigt enkel 261/2004 ersättning där SAS ställer in flighten helt och man kommer fram 10h sent.
 

gjohansson

Medlem
Måste också ge en eloge till hur snabbt det gick att få ersättning för min inställda lfight i fredags till New York.
Skickad ein ett claim igår kväll vid 23, valde engelska av någon anledning.
Idag vid 12-tiden fick jag ett mail som sa att de skulle sätta in 600€ på mitt konto. Var underskrivet med ett välkänt namn som jobbar i Tallinn.
Lämnade två andra klagomål och ersättningsanspråk för samma resa där jag valde svenska, dessa har inte blivit hanterade ännu, men de kanske är lite mer komplicerade än en väldigt enkel 261/2004 ersättning där SAS ställer in flighten helt och man kommer fram 10h sent.
Jag väljer oxå av nån anledning att alltid skriva på engelska.
 

palmen

Moderator
Jag väljer oxå av nån anledning att alltid skriva på engelska.
Man väljer språk högst upp på feedback sidan, standard var engelska. Vet inte varför jag ändrade till svenska efter den första inskickade. Kanske är bättre att köra engelska rakt igenom framöver om det blir fler tillfällen.
 

gjohansson

Medlem
Man väljer språk högst upp på feedback sidan, standard var engelska. Vet inte varför jag ändrade till svenska efter den första inskickade. Kanske är bättre att köra engelska rakt igenom framöver om det blir fler tillfällen.
Jag har inte ens uppfattat att man kunde byta språk på sidan. Tänkte om man får en norsk, dansk etc. så kanske det blir minst språkförbistring om man skrivet på engelska rakt igenom.
 

palmen

Moderator
Måste också ge en eloge till hur snabbt det gick att få ersättning för min inställda lfight i fredags till New York.
Skickad ein ett claim igår kväll vid 23, valde engelska av någon anledning.
Idag vid 12-tiden fick jag ett mail som sa att de skulle sätta in 600€ på mitt konto. Var underskrivet med ett välkänt namn som jobbar i Tallinn.
Lämnade två andra klagomål och ersättningsanspråk för samma resa där jag valde svenska, dessa har inte blivit hanterade ännu, men de kanske är lite mer komplicerade än en väldigt enkel 261/2004 ersättning där SAS ställer in flighten helt och man kommer fram 10h sent.
För att följa upp på detta så finns pengarna nu på mitt konto också mindre än 48h efter att jag begärt 261/2004 ersättning så det är helt klart en guldstjärna i denna hantering.
För att de inte kunde erbjuda allt i business som ska ingå har jag fått 4000 extrapoäng som kompensation, inte vad jag hoppades på direkt men det är väl alltid något.
Återstår att se när de ersätter de extra utlägg jag fick göra för att de ställt in min flight.
 
För att följa upp på detta så finns pengarna nu på mitt konto också mindre än 48h efter att jag begärt 261/2004 ersättning så det är helt klart en guldstjärna i denna hantering.
För att de inte kunde erbjuda allt i business som ska ingå har jag fått 4000 extrapoäng som kompensation, inte vad jag hoppades på direkt men det är väl alltid något.
Återstår att se när de ersätter de extra utlägg jag fick göra för att de ställt in min flight.
Jag kom hem från Hong Kong med dem i C i januari och skrev in och fick poäng för strul med wifi, stolen samt smutsig kabin. Är EBD och fick 6000 poäng för allt det... De måste ha sänkt rejält - du fick ju bara 4000poäng (vet inte för vad dock, men det är lite iaf) Vissa som fått 5-10K poäng för wifi enbart, och 15-30 för problem med stol...
 

KalleSus

Medlem
För att följa upp på detta så finns pengarna nu på mitt konto också mindre än 48h efter att jag begärt 261/2004 ersättning så det är helt klart en guldstjärna i denna hantering.
För att de inte kunde erbjuda allt i business som ska ingå har jag fått 4000 extrapoäng som kompensation, inte vad jag hoppades på direkt men det är väl alltid något.
Återstår att se när de ersätter de extra utlägg jag fick göra för att de ställt in min flight.

4000 poäng för en utebliven liten burk löjrom är väl ganska bra kompensation? :D

Ombokad nu men fanns väldigt få alternativ. Jag hade tur och fick infon 30 minuter innan det kom sms. Kunde boka om vid inrikes istället för de 250 pers som hamnade i avgångshallen.

På väg till London nu. Tyvärr missar jag löjrom nu som var en anledning att åka.
 

palmen

Moderator
4000 poäng för en utebliven liten burk löjrom är väl ganska bra kompensation? :D
Löjromen var inte det viktigaste, det var WPS2 jag var ute efter.
Det låg dock mycket mer klagomål i det ärendet till SAS då det var många saker som de totalt falerade på i samband med inställd flight samt att de lastat fel saker ombord på hemresan.
Men jag håller med om att 4000 är en helt ok ersättning även om det inte hjälper mig på något sätt att få testa WPS2.
 

palmen

Moderator
Jag kom hem från Hong Kong med dem i C i januari och skrev in och fick poäng för strul med wifi, stolen samt smutsig kabin. Är EBD och fick 6000 poäng för allt det... De måste ha sänkt rejält - du fick ju bara 4000poäng (vet inte för vad dock, men det är lite iaf) Vissa som fått 5-10K poäng för wifi enbart, och 15-30 för problem med stol...
Min stol på hemresan levde sitt egna lilla liv till och från, men det störde mig inte nämnvärt. Somnade och vaknade inte förrän vid landning så inget jag led av direkt, det var inge tjag ens nämnde. Wifi fungerade oerhört bra på flighten, antar att de flesta försökte sova direkt, många i business la sig innan middagen i alla fall.
Det totala haveriet i samband med inställt plan kunde gjorts så mycket bättre även om jag fick superbra hjälp i inrikeshallen dit vi lyckades ta oss för att vänta i loungen och kunde nyttja deras servicedesk utan kö.
 
Toppen