Senaste nytt

[Business class] New York - Dublin ToR för 5709 SEK

Priset finns på expedia.se
Snart blir jag riktigt förbannad på dessa billiga biljetter från USA, fullständigt galna priser! :cool:
(Tror det ska gå att "routa" via FRA på vissa datum, har dock inte hittat några datum på det ännu.)

Exempel på poängintjäning:

Ca 13.600 till Miles & More.
Ca 13.400 till SAS Eurobonus (tror jag) :)
Ca 10.000 till Aegaen Miles & Bonus

Se nedan:

biljett us.png
 
Last edited:
Har hittat för samma pris i Matrix:

JFK-CLT-PHL-DUB (varav JFK-CLT-PHL i F) - (A330 mellan CLT-PHL, 767 till DUB)
DUB-PHL-CLT-JFK (Samma som ovan)

Nu blev det helt klart ännu mer intressant då detta ovan ger 19.000 poäng till Miles & More.

us air.png
 
Last edited:
Bara så att ingen missar det, detta är alltså US Domestic F, vilket kan jämföras med intra-europe C, dvs det är inte direkt något att skriva hem och berätta om. Men det är ju bättre än economy iaf.. ;)

Kan vara värt att nämna ja, dock ser den skaplig ut och klart bättre än ekonomi som sagt. :)
Har du testat US Airways Domestic i F?

http://www.usairways.com/en-us/traveltools/intheair/envoyfirst/envoyclass.html
Ser ju rätt skapligt ut, syftar då på deras nya kabin i A330.
 
Last edited:
Testa att göra seating på US hemsida så upptäcker ni att den transatlantiska flygningen blir seatad i economy och bokningsklassen på US hemsida blir "economy" trots att det står/säljs som F/C... Det är var nog trots allt för bra för att vara "rätt"...

Inte för mig, jag hamnar i "Envoy" vilket är Business Class.
F på övriga sträckor, här nedan kan du se "beviset":

rätt.png

Det där är sidan "där betalning sker" ..
 
Last edited:

agehall

Medlem
Har du testat US Airways Domestic i F?

Nej, det har jag inte gjort, men svjv är det ungefär samma sak som alla andra bolag kör med.

Den du länkar till är deras international business class, vilket är ungefär vad vi är vana vid. Tittar du på bilderna för deras B767/757 så är det något helt annat du får...
 
Nej, det har jag inte gjort, men svjv är det ungefär samma sak som alla andra bolag kör med.

Den du länkar till är deras international business class, vilket är ungefär vad vi är vana vid. Tittar du på bilderna för deras B767/757 så är det något helt annat du får...

För det priset kan man inte klaga.. :)
Dessutom cirka 3 timmar i deras A330, som enligt uppgifter har ny kabin? (Står på hemsidan i alla fall).
Funderar på New York för att hämta lite kameraobjektiv och detta kan vara en trevlig utstickare. (Ger ju bra med poäng).
 

agehall

Medlem
Jo, men du får ju B767 över atlanten, vilket inte är lika skoj...

Dessutom, du vet att du inte vill åka till NYC för att köpa objektiv va? Det är mycket bättre att åka till något närbeläget ställe och beställa dem så du slipper betala sales tax.
 
Jo, men du får ju B767 över atlanten, vilket inte är lika skoj...

Dessutom, du vet att du inte vill åka till NYC för att köpa objektiv va? Det är mycket bättre att åka till något närbeläget ställe och beställa dem så du slipper betala sales tax.

För 5800:- så anser jag att man tillräckligt med skoj, har inget emot att sova bort tiden om det är helt värdelöst.
Man får ju bra betalt med poäng för pengarna, det är det väsentliga.

Jo, men orkar inte komplicera till det, jag har inget emot att betala Sales Tax när priserna ändå är bättre än i Sverige och jag gillar servicen på B&H.
(Jag är medveten om att det går att göra bättre affärer prismässigt sett men jag gillar deras tomteverkstad, alltid ett nöje att bara kliva in där.) :)
 
Toppen