Senaste nytt

Apple Pay

Bankiren

Medlem
De har haft symbolerna i sin reklam väldigt länge på Facebook men tog bort dem när folk surnade till på att det inte gick med vilka visa/mc-kort som helst. Konstigt att de dyker upp här.

Det har jag helt missat. Då är det nog allt bara som vanligt, dessvärre. :(

Jag har förvisso Nordea och jag har testat att betala med min Watch, men jag vill ju inte använda något annat kort än mitt AmEx Elite (alternativt SAS MasterCard). :(
 

gneken

Medlem
Har sträckt fram min Samsung Gear S3 ändå sedan förra våren så kassörskorna är nog rätt vana nu när apple


Har sträckt fram min Samsung Gear S3 för betalning ändå sedan våren 2016 så en del kassörskor är nog ändå rätt vana nu när apple fått tummen ur...

Du måste väl ändå mena våren 2017? Gear S3 presenterades i augusti 2016 och släptes i November 2016. :)
 

Alster

Medlem
Nope... Det är knäpptyst på den fronten. Nordea har säkerligen fått en bra deal med ensamrätt under en viss period.
Den affärsutvecklaren på Apple som jobbat fram de här exklusivitetsdealarna ger jag inte mycket för. Jag förstår att det kan bli strul för handlare och kortutgivare om många går över till Apple Pay på kort tid, men det här fördröjer ju lanseringen ngt enormt.
 

Bankiren

Medlem
Den affärsutvecklaren på Apple som jobbat fram de här exklusivitetsdealarna ger jag inte mycket för. Jag förstår att det kan bli strul för handlare och kortutgivare om många går över till Apple Pay på kort tid, men det här fördröjer ju lanseringen ngt enormt.

Om det är så som jag misstänker att det är, så är det ju en väldigt bra deal både för Apple och Nordea. Apple får en deal med Nordens största bank och Nordea får en chans att modernisera varumärket.

Sedan hamnar ju vi EuroBonus-jägare dessvärre i kläm... :(
 

Alster

Medlem
Om det är så som jag misstänker att det är, så är det ju en väldigt bra deal både för Apple och Nordea. Apple får en deal med Nordens största bank och Nordea får en chans att modernisera varumärket.

Sedan hamnar ju vi EuroBonus-jägare dessvärre i kläm... :(
Jag är mer tveksam till hur bra den här dealen är för Apple. Huvudfokus för dem torde vara att få så många som möjligt att använda Apple Pay och på så sätt tvinga handlare att ansluta sig. Det finns ett antal konkurrerade lösningar och fler är på väg. Det är självklart viktigt att få med banker i båten, men ärligt talat: hur stor procentandel av Nordeas kortkunder har anslutit sig till Apple Pay, 1%? Hur många kortkunder har de i Sverige, 2 milj kanske. Då landar vi på 20000 pers. Av dessa är det kanske hälften som använder Apple Pay regelbundet. Jag hade gjort det annorlunda...
 
Toppen