Senaste nytt

Hur är det att flyga med Eurowings?

Henke

Medlem
Hej,

Jag håller på att titta på en resa Arlanda - Manchester i höst och funderar på att åka via Düsseldorf med Eurowings

Hur är maskinerna på dessa streckor och finns det bra lounger i Düsseldorf att fördriva tiden med god mat och dryck i ca 2 h mellanlandning under kvällstid i båda riktningarna?

Biljetten som jag hittat är:

15.15 -17.15 ARN -DUS / LH 2923. Eurowings. / S
19.15 -19.45 DUS- MAN / LH3434. Eurowings. /S

16.10 -18.30 MAN -DUS /LH3431. Eurowings. /T
19.50 -21.45 DUS -ARN / LH 6284. SAS. /T


Jag har EBG och tänkte lägga mina poäng till EuroBonus, hur många poäng blir det ? (bokningsklasser ovan )


Tacksam för svar och om någon vet hur det är?
 

Jacob

Medlem
Nu var det länge sedan jag flög Eurowings men vill minnas att servicen är ungefär densamma som på vanliga Lufthansa flygningar. Eurowings flyger enbart med moderna CRJ-900 flygplan.

Senator loungen i Düsseldorf är en ganska typisk Lufthansa Senator lounge. Relativt stor lounge och helt OK med mat och dryck. Tyvärr inte mycket till utsikt dock. Observera att det är olika ingångar till business och Senator loungerna.
 

MarcusC

Medlem
Flyger ibland Eurowings GOT - DUS mf.l som nämnt i sak samma som Lufthansa mainline, deras CRJ plan är nya och fräscha. Tycker catering & service är bättre än Augsburg Airways som ju också opererar vissa regionalflighter. DUS är en enkel flygplats , loungerna är inte spektakulära men erbjuder standard SEN utbud och har ofta trevlig personal.
 

Glenn E

Medlem
Jag flög med Eurowings igår mellan Dus och Got.
Det blev en Flashback till 1997 när jag ibland köpte Sabena biljett mellan Stuttgart och Göteborg och Eurowings flög Stuttgart - Brussel.
De stängde nämligen aldrig av varningslampan för säkerhetsbältet.
En gång jag flög med dem var det högtryck i Europa och inte ett moln på himlen men man fick ändå inte gå på toaletten.

Igår flög jag med Eurowings igen för första gången sedan 1997 och det säkerhetslampan släcktes återigen aldrig!

Har någon på detta eminenta forum samma erfarenhet som jag om Eurowings eller är det bara jag?
Det kan ju inte vara säkrare om säkerhetsbälteslampan alltid är tänd för då vet man ju inte när man verkligen bör undvika att ta av säkerhetsbältet.
L
 

MarcusC

Medlem
Ingen aning ang fasten seat belt hela vägen? Var det turbulent? Körde kabinpersonalen service så känns det ju nästan som piloterna "glömt" stänga av den?
 

rsimon

Medlem
Hej,

Jag håller på att titta på en resa Arlanda - Manchester i höst och funderar på att åka via Düsseldorf med Eurowings

Hur är maskinerna på dessa streckor och finns det bra lounger i Düsseldorf att fördriva tiden med god mat och dryck i ca 2 h mellanlandning under kvällstid i båda riktningarna?

Biljetten som jag hittat är:

15.15 -17.15 ARN -DUS / LH 2923. Eurowings. / S
19.15 -19.45 DUS- MAN / LH3434. Eurowings. /S

16.10 -18.30 MAN -DUS /LH3431. Eurowings. /T
19.50 -21.45 DUS -ARN / LH 6284. SAS. /T


Jag har EBG och tänkte lägga mina poäng till EuroBonus, hur många poäng blir det ? (bokningsklasser ovan )


Tacksam för svar och om någon vet hur det är?

Ombordpersonalen är effektiv. På en flygning NUE-TXL delades kexchokladen av märke Milka ut medan vi taxade ut mot startbanan.
 
Toppen