Senaste nytt

Qantas passagerare vägrar att flyga pga ingen pyjamas

A380*G

Medlem


QF094 business-class passenger Angela Ceberano told mX the cabin erupted in laughter when the captain announced the reason for the delay.
"He said: 'Just to inform you all, the reason we've had the delay is because two of our first-class passengers refused to fly on this plane as there was no extra large pyjamas on board for them'," Ceberano said.


Jösses!
 
Klart man skulle blivit lite småsur, speciellt om det var en betald biljett, men att man väljer att inte flyga säger nog mer om personens inställning till sig själv än något annat.

Samtidigt när man läser om andra flygbolags smidiga F-service undrar man om inte Qantas kunde hanterat det lite bättre också. Kan väl inte höra till ovanligheterna att det flyger stora människor från USA?
 

EricT

Medlem
Vilket jävla skämt. BA brukar inte ha något som passar mig perfekt i storlek men inte fan klagar jag och bråkar bara för att pyjamasen brukar vara för stor. Kaptenen borde lyft ut packet och låtit dom åka med nästa flyg.
 

A380*G

Medlem
Vilket jävla skämt. BA brukar inte ha något som passar mig perfekt i storlek men inte fan klagar jag och bråkar bara för att pyjamasen brukar vara för stor. Kaptenen borde lyft ut packet och låtit dom åka med nästa flyg.

I princip var det ju det som hände.
 
Tror det är lite annorlunda när man är FC pax flygandes från LA till Melbourne. Och det är inte ju säkert att paxen betala själva biljetten som är kanske 100% flexibel. I filmindustrin kan vad som helst accepteras. Haut bohème. ;)
 
Toppen