Senaste nytt

Vad jobbar ni med? (Presentation av medlemmar)

RB7

Medlem
Hej!

Relativt ny här på forumet och har likt andra nyligen bytt jobb och i höstas blev det en hel del inomeuropeiska tjänsteresor på kort tid.

Bestämde mig därför för att få bättre koll på det här med poängintjäning och hittade BC-Forumet. Skaffade Eurobonuskort och är numera EBG vilket endast var möjligt pga alla tips här.

Nu försöker jag fokusera på skaffa vettig status på någon hotellkedja - måste bara välja.

Stort tack till alla som bidrar.
 

Tonton

Medlem
Hej!

Relativt ny här på forumet och har likt andra nyligen bytt jobb och i höstas blev det en hel del inomeuropeiska tjänsteresor på kort tid.

Bestämde mig därför för att få bättre koll på det här med poängintjäning och hittade BC-Forumet. Skaffade Eurobonuskort och är numera EBG vilket endast var möjligt pga alla tips här.

Nu försöker jag fokusera på skaffa vettig status på någon hotellkedja - måste bara välja.

Stort tack till alla som bidrar.

Välkommen! Roligt att se hur snabbt du nådde EBG :)

Hotellkedja är inte alltid ett lika lätt val som Frequent Flyer-program - hoppas du hittar någon kedja som passar ditt nuvarande resmönster!
Flertalet kedjor har återkommande statusmatch, se till att utnyttja det när du väl har gjort ditt val, så behöver du inte börja från botten.
 
  • Gilla
Reactions: RB7
Hej,

Började sätta mig in i olika lojalitetsprogram hösten 2017 i samband med att jag startade en resebyrå, mest för att det var intressant men det eskalerade till diverse poängjagande aktiviteter. Reser utomlands 2-3 gånger per år för privat räkning, samt inrikes endel i jobbet då jag huserar i Norrbotten :)

Detta forum är en inspirationskälla! :)
 

Mrniceguy

Medlem
25år från Småland, bosatt i Östersund numera. försäljningschef på försäkringsbolag.

Försöker göra en 5-6 långflygningar per år och så blir det en 20-25 flygningar i tjänsten per år.
Med lite övrigt privat så hamnar det på en 40 flygningar per år.

Många bra tips från er alla på forumet för optimering utav poäng vilket resulterade i att jag 2017 äntligen lämnade guldkortet bakom mig och blev Diamond.
 

pohu

Medlem
Kände att det var dags för en presentation!

21 år som i höstas flyttade upp till Luleå för att plugga till civilingenjör. Har alltid varit intresserad av att resa så länge jag kan minnas och framförallt att flyga! Mitt resmönster blir oftast flyg mellan LLA och ARN då större delen av familjen bor i Västerås men det brukar bli även några resor till London då jag även har familj där. Som det ser ut nu verkar det bli ca 40 resor med SAS i år då jag har förmånen att kunna använda ungdomsbiljetter. Brukar titta in här på forumet några gånger om dagen o suga åt mig all information jag kan hitta!
 

FilipJ

Medlem
25 år gammal, har varit på mitt första jobb efter ingenjörsstudierna i 9 månader nu. Företaget bygger flygmotordelar, och min del i det hela är att säkerställa materialtillförsel (finns flera titlar för detta..). Jobbar tätt med inköpare, kvalitetsingenjörer och produktionsplanerare. Trivs riktigt bra.

Främst är jag (lyckligtvis nog) ganska nördig när det kommer till flygplan och numera flygmotorer, men jag kommer att resa i arbetet och vill naturligtvis göra bästa möjliga av varje resdag. Det är nog primärt varför jag är här!
 
Toppen