Senaste nytt

Wings onboard courier

Jeff

Medlem
För några veckor sedan blev jag godkänd som flygkurir hos Wings. Har hittills fått ett mail om ett uppdrag, men inget mer än det.

Tänkte kolla om någon här på forumet också är flygkurir hos Wings och kan hjälpa mig att få svar på några frågor.

1: Ska man inte få sina "mission alerts" via appen, SMS och e-post? Fick bara ett mail sist.
2: Ungefär hur många uppdrag i snitt dyker upp varje månad?
3: När man väl får information om ett uppdrag, hur snabbt behöver man svara? Tänker om det finns t.ex. minst 50 pers i Stockholm. Då lär man behöva svara inom 1-2 minuter.

Bor 30 min från ARN, om det nu spelar någon roll.
 

Brandten

Medlem
Blev också antagen för någon vecka sedan. Pratade med deras support och man får tydligen inte besked via appen som de håller på och jobbar med så endast mail än så länge.
 

Jeff

Medlem
Har helt glömt bort att svara i tråden..

Jag ansökte via deras hemsida där jag fick svara på några enkla frågor om mig. Kommer inte ihåg hur lång tid det gick från att jag ansökte till att jag fick ett mail, gissar på någon vecka eller två. I det mailet stod det att jag gått vidare i processen och att nästa steg var att svara på fyra frågor. Har för mig att det var olika scenarion som jag skulle svara på och lite kortfattat beskriva hur jag skulle agerat.

Några veckor senare kom det ett nytt mail där det stod att jag blivit godkänd som flygkurir och att det egentligen bara är att börja ta uppdrag (via appen).

Nu har det gått 7 månader och har fått ett mail med ett uppdrag, det jag skrev om i första inlägget. Men tyvärr inget mer än det.
 

Jeff

Medlem
Jag fick ett mail 08:30 där det stod lite information om uppdraget, att det var väldigt bråttom och att man skulle acceptera genom att skriva på Whatsapp . Det var ett paket som skulle hämtas upp i närheten av Landvetter.

Tyvärr så såg jag inte mailet direkt så mitt svar till personen på Whatsapp kom ungefär en timme senare. Jag utgår dessutom från Arlanda så chanserna var nog inte jättestora, men försökte i alla fall. Meddelandet på Whatsapp fick status "Läst" inom några minuter men fick aldrig något svar.

Det var det sista jag hörde från dem.
 
Toppen