Senaste nytt

Avis kampanj 10.000 poäng till Eurobonus. Boka 2-15 januari 2018

Jag har bokat en bil från fredag 18 till söndag 19 (Räknas som 3 dagar då) men om jag lämnar tillbaka denna innan 18 på söndagen, kommer det ändå räknas som 3 dagar eller måste man be dem snällt att skriva in att jag lämnade tillbaks den 19? Tyvärr går mitt flyg hem tidigare än mitt ankommande flyg på fredagen så har inget alternativ men vore nice att få poängen.

För att följa upp på detta:

Jag bokade bilen från 17 på fredag till 18 på söndag. Tyvärr inser jag nu (Plockade upp bilen igår) att någon nog skulle vara "snäll" och därmed ändrat min pickup till 17:45 så att det bara blir 2 dagar. Inte nog med att jag inte får några poäng (Ve och fasa) priset är dessutom högre! Tror ni de kan fixa detta vid återlämning eller är jag körd?
 

pswe

Medlem
Trodde man var garanterad grupp C-bil men fick B i dag. Kan man få pengar tillbaka?
Kan väl tyvärr precis som i andra sammanhang bli nedgraderad om det är överbokat.
Viktigt för poängen är nog at du oavsett vilket blir debiterad för en c-bil även om det kanske är dyrare, det är krav på minst C i kampanjen. Jag hade pratat med Avis vid returen för att garantera att de inte ändrar för att ge dig bättre pris som kompensation. Stäng hyran som C och be dem kompensera på annat sätt.
 

Vic

Medlem
För att följa upp på detta:

Jag bokade bilen från 17 på fredag till 18 på söndag. Tyvärr inser jag nu (Plockade upp bilen igår) att någon nog skulle vara "snäll" och därmed ändrat min pickup till 17:45 så att det bara blir 2 dagar. Inte nog med att jag inte får några poäng (Ve och fasa) priset är dessutom högre! Tror ni de kan fixa detta vid återlämning eller är jag körd?
De kan fixa vid återlämning, säg till dem bara :)
 

Vic

Medlem
OK, håller tummarna för att tyska avis är lika hjälpsamma som de är i Sverige. De lär ju inte känna till kampanjen så blir väl lite att förklara ;)
Utgår från att de har samma eller motsvarande system och då kan du be dem checka in bilen lite senare/dagen därpå. Om man ber trevligt och förklarar bakgrunden så borde det inte vara några problem :)
 

NotRyan

Medlem
För att följa upp på detta:

Jag bokade bilen från 17 på fredag till 18 på söndag. Tyvärr inser jag nu (Plockade upp bilen igår) att någon nog skulle vara "snäll" och därmed ändrat min pickup till 17:45 så att det bara blir 2 dagar. Inte nog med att jag inte får några poäng (Ve och fasa) priset är dessutom högre! Tror ni de kan fixa detta vid återlämning eller är jag körd?
Det står inte att du betalar för 3 dagar?. Pickup-time är när du hämtar ut den, i alla fall var det så för mig på Klarabergsviadukten!
 

fcx

Medlem
Det där med pickup time är lurigt. Har man Avis-status så brukar bokning och papper redan vara förberett på stationen, så att man bara hämtar nyckeln. Då blir bilen utbokad det klockslag som står i bokningen. Är det inte förberett så blir det den faktiska tiden.
 
Toppen